ریاست اجرایی مانع گفتگوهای نمایندگان جمعیت و حکومت شده است

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35469

گفته می شود که ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی، مانع گفتگوها بین حزب جمعیت و ارگ ریاست جمهوری شده است. این ریاست گفته است که نمایندگان حزب جمعیت ابتدا باید اختلافات خود را با داکتر عبدالله حل کنند.

ریاست جمهوری، در ۲۷ قوس اعلام کرد که اشرف‌ غنی، رئیس جمهور، استعفای عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ را تایید و به جای او انجنیر داوود را به عنوان والی بلخ تعیین کرده است.

اما عطامحمد نور که رياست اجرایی جمعیت اسلامی را نيز بر عهده دارد، گفته است در صورتى از سمت ولايت بلخ کنار مى رود که جمعيت اسلامى در مورد تصميم اتخاذ کند و شرايط جمعيت پذيرفته شود.

اما منبعی معتبر در ریاست اجرایی که نمی‌خواهد نامی از وی گرفته شود، می‌گوید که تاکنون هیچ گفت‌وگویی میان حزب جمعیت و ارگ ریاست جمهوری انجام نشده و ریاست اجرایی نیز نمی‌گذارد، پیش از حل تنش‌ها میان این ریاست و حزب جمعیت، مذاکره‌ای با ارگ صورت گیرد.

این منبع به سلام‌وطندار گفته است، نمایندگانی که از نشانی حزب جمعیت در پی گفت‌وگو با ارگ هستند، با تدوین طرحی در تلاش دورزدن و بدنام ساختن ریاست اجرایی هستند.

به گفتۀ منبع، نمایند‌گان حزب جمعیت  قصر سپیدار را هدف گرفته‌اند.

برگزاری لویه جرگۀ قانون اساسی، توزیع شناس نامه های برقی بربنیاد قانون توشیح شده، تغییر نظام، سهم جمعیت اسلامی در حکومت وحدت ملی، ماندن عطا محمد نور، در کرسی ولایت بلخ، از مهم ترین خواست های جمعیت اسلامی می باشند.

در همین حال عطا محمد نور پیش از این گفته بود در صورت نتیجه نگرفتن گفتگوها در سمتش به عنوان والی بلخ باقی خواهد ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟