رییس جمهور حادثه تروریستی بروکسل را محکوم کرد

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12690

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد اشرف غنی» با محکوم کردن این حملات افزود: «انفجارات امروز یک بار دیگر ثابت ساخت که تروریسم مرز نمی‌شناسند و منحصر به یک منطقه نیست، بلکه دشمن تمام بشریت می‌باشد.»

وی گفت: «مردم افغانستان بیشتر هر کشور دیگری از سال‌های زیادی بدینسو قربانی تروریسم هستند و درد مردم بلژیک را احساس می‌کنند.»

محمد اشرف غنی تروریسم را یک تهدید مشترک برای تمام کشورهای منطقه و جهان دانست و بار دیگر بر ضرورت مبارزه مشترک علیه این پدیده مرگبار تأکید کرد.

رئیس جمهور در انتها مراتب تسلیت و همدردی خود را به سران حکومت بلژیک و خانواده‌های قربانیان ابراز کرد.

بروکسل پایتخت بلژیک روز سه شنبه (۳ حمل ۱۳۹۴) شاهد سه انفجار همزمان در این شهر بود. دو انفجار پیاپی در میدان هوایی بروکسل و انفجاری در یک ایستگاه مترو در نزدیکی مقر «اتحادیه اروپا» در این شهر، ۳۴ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. قدرت انفجارهای مترو به حدی بود که شاهدان گفتند در اطراف محل انفجار دست و پاهای جدا شده از پیکر مسافران را دیده‌اند.

پولیس بلژیک اعلام کرده است که در بازرسی از یک منزل در بروکسل، پرچم گروه داعش را کشف کرد و پس از آن این گروه مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. پس از این انفجار آمریکا و کشورهای اروپایی بر شمار مأموران امنیتی خود در مراکز و معابر حساس افزودند و آمریکا دربارهٔ سفر شهروندان خود به کشورهای اروپایی هشدار داد.

افغانستان از حدود دو دهه قبل هر ماه و در برخی مقاطع هر هفته شاهد انفجارهایی از این دست بوده است که انسان‌های بی گناه را به کام مرگ می‌کشاند. شمار کشته‌های برخی از انفجارهای کابل در یک سال گذشته به ۵۰ کشته می‌رسد و گروه طالبان مسئولیت اغلب آنها را برعهده گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟