رویدادهای امنیتی کابل وسایر ولایات‌ افغانستان در روز انتخابات

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثانتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 48903

به گزارش خبرگزاری اطلس، همزمان با برگزاری انتخابات، حملات تروریستی در کابل و برخی ولایت‌های دیگر نیز رخ داده است.

 این حملات که اکثراً در نتیجه انداخت هاوان و جاگذاری مواد منفجره از سوی طالبان صورت گرفته قسماً تلفات ملکی را بر جا گذاشته است.

پولیس کابل تایید کرده است که در نتیجه یک انفجار در منطقه خواجه بغرا از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

صبح امروز نیز از چند انفجار کوچک در برخی نواحی شهر کابل گزارش شد؛ اما پولیس کابل گفته است که این انفجارها تلفاتی را در پی نداشته است.

به نقل از خبرگزاری جمهور؛ قول اردوی شاهین نیز طی یک اعلامیه‌‌ای گفته که قاری نقیب الله یک سرگروه طالبان درمنطقه “قره دونگ هزارباغ” ولسوالی خواجه غار تخار همراه باچند طالب دیگر در نتیجه انفجار هاوان در بین نیروهای زیر امرش کشته شده‌است.

در اعلامیه امده که در نتیجه برخورد یک هاوان دیگر مخالفان در یک منزل مسکونی در منطقه پنجشیری های ولسوالی اشکمش ولایت تخار 5 عضو دو خانواده کشته و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می شود که قربانیان این حادثه همه زنان و کودکان هستند.

از ولایت پروان نیز گزارش شده که یک هاوانی که از سوی مخالفان پرتاب شده در یک خانه مسکونی در ولسوالی اله سای اصابت کرده است.

قیس قادری سخنگوی والی پروان با تایین این رویداد می گوید که در این حادثه یک خانم کشته شده و 14 تن دیگر اعضای یک خانواده زخمی شده اند.

وی بیان داشت که در اثر تهدیدهای امنیتی 17 مرکز رای دهی در ولسوالی اله سای و تگاب ولایت پروان مسدود باقی مانده اند.

از ولایت قندوز نیز گزارش شده که در نتیجه اصابت چند هاوان در مناطق مختلف شهر قندوز دو نفر کشته شده و 38 نفر دیگر به شمول زنان و کودکان زخمی شده اند.

همچنین رسول عمر رییس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات قندوز می گوید که مخالفان مسلح بر یک مرکز انتخاباتی در شهر قندوز حمله کرده اند که در نتیجه یک کارمند کمیسیون کشته و یک کارمند دیگر زخمی شده است.

ناصر خاضع والی غور نیز می گوید؛ در حملات طالبان بر مراکز رای دهی 8 تن از نیروهای امنیتی کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

همچنین گزارش‌ها از برخی ولسوالی‌های هرات نیز منتشر شده که طالبان حملاتی را بالای مراکز رای دهی انجام داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟