رویترز: حملات شدید آمریکا باعث شده است تا طالبان بعضی از مناطق تحت کنترلش را از دست بدهد

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37100

بعد از اینکه طالبان در نامه به مردم و سنای آمریکا از آنان خواسته است تا دولت ترامپ را مجبور کند تا برای ختم جنگ در افغانستان مذاکره کند. رویترز نوشته است که حملات شدید هوایی آمریکا باعث شده است که طالبان بعضی از مناطق تحت کنترل خویش را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزای رویترز، بمباران شدید اخیر نیروهای امریکایی، طالبان را مجبور ساخته‎است تا از مراکز دو ولایت و مراکز برخی ولسوالی‎های افغانستان عقب نشینی کنند.

اما در این نامه طالبان نوشته‎اند که پیشنهاد گفت‎وگوهای صلح به معنی آن نیست که آن‎ها از جنگ خسته، یا اراده شان ضعیف شده‎است.

در اواخر ماه اگست سال گذشته میلادی، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، استراتژی جدید امریکا را در مورد افغانستان و آسیای جنوبی اعلان کرد.

جنگ‎های جبهه‎ای طالبان بعد از این اعلان کاهش یافت، اما در چند هفته اخیر آن‎ها دو حمله خونین را در شهر کابل انجام دادند که در نتیجه آن حدود ۱۵۰ تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

نامۀ سرگشادۀ طالبان نیز در زمانی ارسال می‌شود که حملات هوایی نظامیان افغان و امریکایی بر طالبان به ویژه شبکه‌‌های تولید و قاچاق مخدرات که گمان می‌رود ۶۰ درصد هزینۀ شورشگری آن گروه را تمویل می‌کند، افزایش یافته است.

طالبان از دیرباز حکومت افغانستان را دست نشانده خوانده و خواستار مذاکرات مستقیم با ایالات متحدۀ امریکا شده اند. هرچند واشنگتن مکرراً از خواست طالبان را رد کرده و آنان را به صلح بین الافغانی ترغیب کرده است، برخی مقام‌های پیشین امریکایی گفته اند که مقام‌های امریکایی چندین بار تماس‌های به ویژه در آلمان و قطر با طالبان داشته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟