رویترز: با وجود تدابیر امنیتی پلیس، شیعیان افغانستان نگران حملات تروریستی در ایام محرم هستند

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 31281

بعد از حمله روز گذشته تروریست ها به مسجدی در منطقه قلعه فتح الله کابل که با کشته و زخمی شدن تعدادی از غیر نظامیان همراه بود، شیعیان نگران تامین امنیت مراسم عزاداری در مساجد و تکیه خانه هایشان از سوی نیروهای هستند.

به گزارش رویترز، در پی حمله به یک مسجد شیعیان در منطقه قلعه فتح‌الله در شمال کابل، باز هم نگرانی‌ها در مورد آغاز روند کشتار شیعیان در ماه محرم افزایش یافته است.

شیعیان به خصوص هزاره‌ها در آستانه عاشورا- مقدس‌ترین روز در تقویم شیعه- به شدت نگران حملات تروریستی تکفیری‌هایی مانند داعش و طالبان هستند.

رویترز نوشته است؛ شیعیان دهه‌ها است که مورد حمله سنی‌های افراطی افغانستان قرار می‌گیرند. شیعیان افغانستان امسال خود تصمیم به حفاظت از مساجد و حسینیه‌های خود گرفته‌اند و دل به نیروهای امنیتی نبسته‌اند.

حوالی ساعت 2 پس از چاشت روز گذشته (جمعه) انفجاری در نزدیکی حسینیۀ قلعۀ فتح‌الله شهر کابل رخ داده است. مقامات گفتند که در این رویداد 5 تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند. گفته شده است که همه کشته و زخمی‌‌شده‌های این رویداد افراد غیر نظامی است. مسئولیت این حمله را گروه داعش به دوش گرفته‌است.

سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله گفته است؛ نوعیت این حمله روشن نیست و 3 فرد مشکوک را از محل بازداشت کرده‌اند.

در همین حال نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله گفته است” تمام اماکن مقدس در سرتاسر افغانستان به خصوص ساحات که بیشتر برادران اهل تشیع در آنجا رفت و آمد دارند و حتی مسیرکه رفت و آمد می‌کنند زیر تدابیر و پوشش ما است.”

فردا ( یکشنبه ) ۹ میزان سال ۱۳۹۶ هجری شمسی مصادف است به دهم محرم سال ۱۴۳۹ هجری قمری و در افغانستان رخصتی عمومی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟