رویترز: ایران کارخانه روتر سانتریفیوژ پیشرفته ساخته است

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 45232

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد، ایران اعلام کرد کارخانه ای را که روزانه 60 دستگاه قطعه روتر برای سانتریفیوژ پیشرفته تولید می کند، راه انداخته که در چارچوب مفاد برجام است.

به گزارش رویترز به نقل از سخنان علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، وی گفته است به دنبال خروج آمریکا از برجام، آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران دستور داده سازمان انرژی اتمی توان غنی سازی اورانیوم را به میزان حداکثری اشاره شده در برجام افزایش دهد.

خبرگزاری رویترز نوشت: پس از خروج آمریکا از برجام، سایر طرف های قرارداد تلاش می کنند توافق هسته ای را حفظ کنند.

این خبرگزاری افزود: ایران گفته منتظر خواهد ماند ببیند طرف های دیگر قرارداد چه اقدامی خواهند کرد و آماده شروع مجدد غنی سازی در سطح قبلی است. این کشور تاکید می کند که فعالیت هسته ای برای تولید برق و سایر برنامه های صلح آمیز طراحی شده است.

صالحی گفت: ساخت کارخانه جدید، مغایرتی با مفاد برجام ندارد و به متن قرارداد خدشه ای وارد نکرده است.

وی به رسانه های داخلی ایران گفته که سازمان انرژی اتمی این کارخانه را در جریان گفت وگوهای منتهی به توافق هسته ای ساخته اما شروع به کار نکرده بود.

رویترز به نقل از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی نوشته است: البته رهبر عالی ایران به طور کامل در جریان ساخت این کارخانه بوده و اکنون دستور داده خط تولید شروع به کار کند که ظرفیت ساخت روزانه 60 روتر برای سانتریفیوژ IR-6 دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟