روند ثبت نام نامزدان پارلمان و شورای ولسوالی امروز رسما آغاز شد

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 42916

روند ثبت نام نامزدان پارلمانی و شورای ولسوالی در کشور آغاز شد. عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از نامزدان احتمالی انتخابات خواست از زور و قدرت خود کار نگیرند و مراحل ثبت نام و کارزار انتخاباتی‌شان را در چارچوب قانون انجام دهند.

کمیسیون مستقل انتخابات، امروز( شنبه) رسما اعلام کرد که روند ثبت نام نامزدان شواری ملی، در سراسر کشور آغاز گردیده‌است.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها از تاریخ پنجم جوزا الی تاریخ ۲۲ جوزا برای ثبت‌نام به دفاتر ولایتی این کمیسیون مراجعه کنند.

کمیشنران این کمیسیون می گویند که نامزدان انتخابات ماه میزان مکلف‌اند تا هنگام فعاليت‌های انتخاباتی، افزون بر رعايت قانون اساسی، قانون انتخابات، قانون رسانه‌های همگانی و ساير قوانين نافذه کشور، لوايح، طرزالعمل‌ها، رهنمودها، اصول رفتار و ساير مصوبات کميسيون مستقل انتخابات را نیز رعايت کنند. در این اصول‌نامه ۲۸ اصل ذکر شده که نامزدان مکلف به رعایت آن اند.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد تاکنون بیش از 3 میلیون رای دهنده در سراسر افغانستان در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

این کمیسیون می گوید که الی تاریخ ۵ جوزا مجموعا به تعداد به (۳۰۲۲۴۹۶) در ۳۴ ولایت ثبت نام کرده که (۲۰۶۱۶۵۲) تن ذکور، ( ۸۹۸۳۳۵) تن اناث، ( ۶۲۰۵۰) تن کوچی و( ۴۵۹) تن آن را اهل هنود و سکهـ تشکیل می دهند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ۲۸ ماه میزان سال روان را تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها تعیین کرده‌است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟