روند بازشماری آرای انتخابات پارلمانی کابل آغاز شد

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 50882

کمیسیون مستقل انتخابات  از آغاز روند بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که درباره چگونگی بازشماری آرای انتخابات پارلمانی کابل با کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به توافق جدید دست یافته است.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، یک هفته قبل به دلیل تقلب و جرایم انتخاباتی در روند انتخابات و روند باز شماری آرا، آرای حوزه کابل را باطل اعلام کرده بود اما کمیسیون مستقل انتخابات، تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر باطل آرای ولایت کابل را سیاسی، عجولانه، احساسی و بدون اسناد خواند. اختلاف میان دو کمیسیون انتخبااتی نهایتا با دخالت معاونت دوم ریاست جمهوری حل و فصل شد و هر دو کمیسیون اعلام کردند که در این مورد تجدید نظر خواهد شد.

پس از یک هفته، امروز کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که بر اساس توافقات جدید، روند باز شماری آرای انتخابات پارلمانی کابل دوباره شروع شده است.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی این کمیسیون گفته که پس از این، تیم‌ کاری بازشماری آرای انتخابات از ۲۰۰ تن به ۱۱۰ نفر کاهش پیدا می‌کند و شمار ناظران نیز از دو نفر به پنج تن افزایش یافته است.

همچنین قرار شده است که کمیسیون انتخابات روزانه اطلاعات مشخصات بیومتریک، فهرست رای‌دهندگان و فرم نتایج را در دسترس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی قرار دهد.

تاکنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در 25 ولایت اعلام شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟