روسیه کرزی را به غنی ترجیح می دهد

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15020

بعد از ایجاد تنش های سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی یک روزنامه روسیه ای به نقل از یک مقام روس نوشت؛ رهبران حکومت وحدت ملی ظرفیت خارج کردن کشور از بحران را ندارد و مسکو امکان همکاری با حامد کرزی در حل و فصل بحران افغانستان را رد نمی‌کند.

روزنامه روسی ایزویستیا به نقل از یک مقام دولتی این کشور نوشت که در حل و فصل بحران افغانستان، روسیه این امکان را رد نمی‌کند که با حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق این کشور همکاری کند.

مقام دولتی روسیه که نخواست نامش فاش شود به ایزویستیا گفت: رهبری کنونی افغانستان اگرچه پایبند نظرات سازنده است اما ظرفیت آن را ندارد که افغانستان را از بحران خارج کند.

روزنامه افزود: موضع اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان ضعیف است. از این پس، کرزی نه تنها توانایی برقرار کردن ارتباط با متحدان خود را دارد بلکه وی می‌تواند با دشمنان خود هم روابط ایجاد کند بنابراین رئیس‌جمهور سابق افغانستان این شانس را دارد که رهبری این کشور را تغییر دهد و جای غنی رهبر افغانستان شود.

براساس گزارش ایزویستیا، ضروری است که دولت افغانستان به شکل مستقیم با طالبان گفت‌وگو کند اما اشرف‌غنی توانایی انجام این کار را ندارد و به نظر می‌رسد که وی تمایلی برای انجام این مسئله هم ندارد.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، ضمن تأیید آمادگی مسکو برای همکاری با رئیس‌جمهور سابق افغانستان، گفت که این همکاری تنها در چارچوب همکاری‌ها با دولت کنونی کابل صورت خواهد گرفت.

وی افزود: روسیه مانند همه کشورهای دیگر دولت افغانستان را به رسمیت می‌شناسد و از دولت قانونی افغانستان حمایت می‌کند اما در ارتباط با حامد کرزی، مسکو وی را به عنوان یک سیاستمدار معتبر و با نفوذ افغانستان احترام می‌گذارد و تمایل به برقراری همکاری با وی در چارچوب کلی مناسبات بین روسیه و افغانستان دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟