روسیه در حال ساختن سنگر و پناهگاه های فوق سری در سراسر روسیه است

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 15470

گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه بر روی ساخت سنگرها و پناهگاه‌های تقویت شده فوق سری در سراسر روسیه برای زمانی که یک جنگ بزرگ در بگیرد، به شدت سرمایه‌گذاری کرده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این گزارش‌ها برای نخستین بار ماه گذشته میلادی منتشر شدند و در آنها آمده است: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از چند سال پیش ساخت چندین سنگر و پناهگاه زیرزمینی در سراسر کشور را آغاز کرد که مسکو به عنوان پایتخت نیز بخش مهمی از این برنامه است.

مارک اشتایدر، یکی از مقامات سابق سیاست اتمی پنتاگون به وب سایت “washington Free Beacon” گفت: روسیه برای جنگ بزرگی آماده می‌شود که فکر می‌کند یک جنگ اتمی خواهد بود اما ما درخصوص آمادگی برای یک جنگ بزرگ جدی نیستیم.

جزئیات اندکی درباره این پناهگاه‌های اتمی جدید منتشر شده اما رسانه‌های دولتی روسیه نیز می‌گویند، این پناهگاه‌ها به عنوان بخشی از استراتژی جدید امنیت ملی ساخته می‌شوند.

روسیه همچنین یک پناهگاه بسیار بزرگ در نزدیکی تپه یامانتائو واقع در رشته کوه اورال احداث کرده است.

روابط میان غرب و روسیه از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و درگیری‌های کنونی در سوریه خدشه ‌دار شده است. تنش‌ها نیز به خاطر مانورهای ناتو در کشورهای حوزه بالتیک واقع در شرق اروپا افزایش یافته است.

اوایل سال جاری میلادی گزارشاتی منتشر شد منبی بر اینکه روسیه برای آزمایش یک موشک اتمی آماده می‌شود؛ موشکی که آنقدر پیشرفته است که می‌تواند از سپرهای دفاعی ناتو عبور کرده و تلفات بسیاری به اروپا وارد کند.

موشک هوشمند RS-28 موسوم به “Satan2” سرعتی برابر با هفت کیلومتر در ثانیه دارد و برای عبور از سیستم‌های سپر ضد موشکی طراحی شده است.

این موشک هوشمند می‌تواند یک کلاهک با قدرت انفجاری 40 مگا تن تی‌ان‌تی حمل کند که 2000 برابر قدرتمندتر از بمب‌های اتمی است که در سال 1945 هیروشیما و ناکازاکی را هدف گرفتند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟