روسیه حمایت تسلیحاتی این کشور از طالبان را رد کرد

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21327

بعد از اظهارات تعدادی از مقامات امریکایی مبنی بر حمایت تسلیحاتی روسیه از طالبان، سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه، این اظهارات را یکبار دیگر رد کرد، و گفته های مقامات آمریکایی را بدون سند و بی اساس خواند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، می‌گوید که اتهام ایالت متحده امریکا مبنی براین که مسکو به گروۀ طالبان سلاح می‌دهد، بی اساس است.

وزیر خارجۀ روسیه نیز گفته‌است که هیچ مدرکی وجود ندارد که ادعای امریکا مبنی بر حمایت کشورش از شورشیان طالبان را ثابت کند.

چندی قبل سفارت روسیه در کابل نیز با نشر خبرنامه‌ای خواهان ارایه‌ سند از کسانی شده بود که می‌گویند که مسکو گروۀ طالبان را حمایت تسهیلاتی می‌کند.

این گفته‌های وزیر خارجۀ روسیه در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، مسکو را متهم کرد که گروۀ طالبان را پشتیبانی تسلیحاتی می‌کند، تا علیه نیروهای تحت حمایت امریکا در افغانستان بجنگد.

آقای ماتیس هم‌چنان در دیدار با فرماندۀ نیروهای امریکایی در افغانستان گفته‌است که این عمل روسیه خلاف قوانین بین‌المللی است.

فرماندۀ نیروهای امریکایی در این دیدار، گزارش‌ها در مورد حمایت تسلیحاتی روسیه از گروۀ طالبان را رد نکرده‌است.

ژنرال نیلکسون، فرماندۀ نیروهای امریکا در افغانستان هم‌چنان می‌گوید که کمک تسلیحاتی روسیه در بعضی از مناطق افغانستان و بخصوص در هلمند توزیع شده‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟