روسیه برای عملیات نظامی در سوریه منتظر آمریکا نمی ماند

  • انتشار: ۲ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 9871
پوتین

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، منابع آگاه به نقل از ولادیمیر پوتین گفتند روسیه تمایل خود را برای همکاری با آمریکا در سوریه اعلام کرده ولی برای عملیات منتظر پاسخ واشنگتن نمی ماند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت در صورت مخالفت آمریکا برای همکاری با این کشور درصدد عملیاتی هوایی یک طرفه علیه تروریست های داعش است.

روسیه در هفته های اخیر نیروهای نظامی خود را برای حمایت از دولت بشار اسد در خاک این کشور افزایش داده، اقدامی که بارها از سوی آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک دیپلمات روس در گفتگو با رویترز از تصمیم مسکو برای جلب همکاری کشورهای مختلف برای عملیات هوایی مشترک علیه داعش خبر داد. به گفته یک مشاور وزارت دفاع روسیه نیز پوتین ترجیح می دهد عملیات هوایی علیه داعش با همکاری ایران و سوریه در کنار نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا انجام شود.

این منبع آگاه در کاخ کرملین تاکید کرد پوتین برای همکاری با آمریکا در مبارزه با داعش علاقه نشان داده ولی از سوی آمریکا واکنشی به این درخواست نشان داده نشده است. گفتنی است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جریان سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟