روسیه ادعای حمایت این کشور از طالبان را بی اساس می خواند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20634

سفارت روسیه در کابل با انتشار اعلامیه ای گفته که ادعاها در مورد حمایت مسکو از گروه طالبان “اتهامات بی اساس و فاقد مسوولیت” و “شایعات و خیال‌های خام” است.

چندین مقام امریکایی به شمول جوزف ووتل، فرمانده مرکزی قوای امریکایی و نیز شماری از چهره های سیاسی افغان، روسیه را به فراهم آوری حمایت مالی و تجهیزات جنگی به طالبان متهم کرده اند.

اعلامیۀ سفارت روسیه با اشاره به حضور قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در افغانستان و دسترسی این قوا به ویژه نظامیان امریکایی به مدرن ترین امکانات و تجهیزات نظامی خاطر نشان ساخته است که “حتا یک عکس یا نوار ویدیویی برای اثبات این ادعا در دست نیست”.

سفارت روسیه در کابل نشر چنین مفکوره را به ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده یا سی آی ای نسبت داده و تاکید کرده است که “تمام اتهامات در مورد تمویل و کمک مادی – تخنیکی به تحریک طالبان عاری از حقیقت” است.

ایران نیز مانند روسیه به فراهم آوری امکانات مالی و نظامی به طالبان متهم شده است، هرچند مقام‌های آن کشور نیز این ادعاها را رد کرده اند.

مقام‌های روسی در گذشته داشتن تماس با گروه طالبان را تایید کرده بودند و آنرا روال عادی خوانده بودند. به گزارش رسانه های غربی، مسکو طالبان را نیروی کارا در مقابل گروه دولت اسلامی (داعش) در افغانستان می پندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟