روسیه: آمریکا به دنبال ثبات در افغانستان نیست

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24556

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد که هیچ کشوری نمی‌داند استراتژی آمریکا در افغانستان چیست زیرا واشنگتن به دنبال تامین ثبات در این کشور نیست.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت :آمریکا در افغانستان و تعدادی از کشورهای جهان به دنبال گسترش حضور نظامی است، اما در این مورد استراتژی واضحی ندارد.

وی افزود: آمریکا با اعزام سربازان بیشتر به سایر کشورها به نظر می‌رسد که برای حل مشکلات صنایع نظامی‌اش تلاش می‌کند.

زاخاروا تصریح کرد با گذشت 15 سال از جنگ آمریکا در افغانستان، واشنگتن هنوز استراتژی خود در این کشور را مشخص نکرده است.

وی با انتقاد از سیاست‌ مبهم آمریکا در قبال افغانستان گفت: با وجود اینکه آمریکا بر اساس مجوز شورای امنیت سازمان ملل به افغانستان حمله کرده، اما حتی یک بار درباره فعالیت‌های خود در افغانستان به شورای امنیت گزارش نداده است.

به گفته‌ ماریا زاخاروا روسیه و یا هیچ کشور دیگری در دنیا نمی‌داند که آمریکا در افغانستان چه می‌کند و برای آینده کشورهای این منطقه چه نقشه‌ای دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد آمریکا باید درباره فعالیت‌های خود در افغانستان به طور منظم به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد، اما مشخص نیست که این کشور در افغانستان چه استراتژی را دنبال می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد آمریکا در افغانستان به دنبال ثبات نیست پس به همین دلیل استراتژی خود در قبال این کشور را پنهان نگه داشته است.

آمریکا متهم است که تلاش دارد تا با استفاده از گروه‌های تروریستی رقبای خود مانند روسیه و چین را از میدان خارج کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟