روزنامه هندی: احتمالا آمریکا از هند خواستار اعزام سرباز به افغانستان می شود

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31126

یک روزنامه هندی نوشته است در دیدار وزیر دفاع آمریکا با مقامات هندی در دهلی نو؛ امریکا، احتمالا خواستار اعزام سربازان هندی به افغانستان خواهد شد.

روزنامه هندی به نقل از مقام‌های بلندپایه ی هند گزارش داده باتوجه به این‌که دونالد ترامپ خواهان نقش برجسته‌تر دهلی‌نو در افغانستان شده، وزیردفاع امریکا احتمالا خواهان حضور نظامی هند در افغانستان شود. جیمز ماتیس درحال حاضر برای دیداری سه‌روزه از هند، در دهلی نو بسر می‌برد.

با این که وزارت دفاع آمریکا رسمأ پیرامون افزایش نقش هند در افغانستان چیزی منتشر نساخته است، اما شماری از رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که آقای ماتیس از هند خواهد خواست تا به افغانستان نیروی نظامی بفرستد.

قرار است جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با نیرمالا سیتارامن همتای هندی‌اش، دربارۀ حضور تروریستان در پاکستان و نقش چین در منطقه نیز گفت‌وگو کند.

همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به هند، پنتاگون نیز با نشر اعلامیه‌یی نوشته است که آقای ماتیس کشور هند را به عنوان یک شریک مهم و بانفوذ می‌داند و رابطه با این کشور برای منافع هر دو کشور در جنوب آسیا بسیار مؤثر خواهد بود.

پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، این نخستین‌باری است که وزیر دفاع این کشور به جنوب آسیا سفر می‌کند.

همچنین جنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به دهلی پس از گفتگو با همتای هندوستانی خود گفت: ما ظرفیت بازدارندگی در مقابل تهدیدهای خطرناک کوریای شمالی را داریم اما می‌خواهیم از روش‌های دیپلوماتیک خود برای حل این مساله استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این هدف ماست که از روش‌های دیپلوماتیک استفاده کنیم و من بر این باورم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در این باره کاملا شفاف است.

ترامپ و رهبر کوریای شمالی مکررا در روزهای اخیر به جنگ لفظی با یکدیگر پرداخته و کوریای شمالی گفته است که آمریکا به صورت علنی علیه پیونگ یانگ اعلان جنگ کرده است.

ماتیس ادامه داد: آمریکا به اعمال فشار علیه رهبری کوریای شمالی از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهد. ما این کار را از طریق سازمان ملل انجام می‌دهیم. شما شاهد قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کوریای شمالی بوده‌اید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟