روزنامه تایمز: استخبارات روسیه به طالبان کمک مالی می کند

  • انتشار: ۲۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31954

یک رسانه انگلیسی نوشته است که روسیه به طریقه های مختلف به طالبان پول می دهد تا در برابر نیروهای خارجی (ناتو) در افغانستان بجنگند. این برای بار اول نیست که غربی ها روسیه را به حمایت از طالبان متهم می کنند.

روزنامه تایمز بریتانیا نوشته است که روسیه به طالبان پول می‌دهد تا در برابر نیروهای ناتو در افغانستان بجنگند.

این روزنامه نوشته است؛ سرویس های استخباراتی روسیه تانکرهای تیل را از طریق مرز حیرتان به شرکت‌های واسطه در داخل افغانستان می فرستند تا پول حاصل از فروش نفت مستقیما در اختیار طالبان قرارگیرد.

روزنامه تایمز بریتانیا از قول منابعی در گروه طالبان و مقامهای افغان نوشته است که این گروه ماهانه حدود 2.5 میلیون دالر کمک مالی دریافت می‌کنند. یک خزانه دار گروه طالبان گفته است که برنامه ارسال تیل از روسیه به این گروه 18 ماه قبل شروع شده است. این مقام طالبان گفته است که آنها به دریافت پول از روسیه علاقه‌مند نیستند، اما به گفته وی دراین مرحله از جهادشان ضروری است.

پیش از این نیز بارها مقامات آمریکایی و نظامیان ارشد ناتو، روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرده بودند. روسیه همواره این اتهامات را رد کرده است و می گوید که آمریکا در حال کمک به داعش در افغانستان است و بارها هلیکوپترهای ناشناس در میان مناطق تحت کنترل داعش به زمین نشسته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟