روزنامه الثوره: جنجال برای منزوی کردن قطر، به منظور تطهیر تروریسم وهابی در مقابل تروریسم اخوانی است

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24086

روزنامه الثوره سوریه نوشت : تلاش برای منزوی کردن قطر اقدامی به منظور تطهیر چهره تروریسم وهابی در مقابل تروریسم اخوانی است.

الثوره در شماره روزچهارشنبه خود افزود: مشخص نیست که بحران ایجاد شده در شورای توطئه خلیج فارس به کجا می انجامد.

این نتایج ممکن است تحریم و محاصره قطر، منزوی کردن آن، ذبح آن به شیوه داعشی وهابی یا جاری کردن حد شلاق برای بازگرداندن آن به دایره اطاعت از سعودی و مجبور کردن آن به پذیرفتن قوانین قیم مابانه کشورهای عربی خلیج فارس باشد.

اقدامات در پیش گرفته شده برای مقابله با قطر یک ابر گذرا نیست و نشان دهنده دیوانگی برنامه ریزی شده است که بدون هیچ دلیل و توجیهی به این نقطه رسیده است.

همه این حوادث نشان می دهد که این موضوع پیشتر برنامه ریزی شده بود و با حضور ترامپ و گروه مشاورانش در ریاض کامل شد و اقدامی برای تطهیر چهره وهابیت عربستان با پیچاندن دست اخوان قطری بدون شکستن آن است.

دستان اخوان المسلمین درمنطقه طاهرتر از دستان جنایتکار وهابیت نیست ولی ممکن است این حوادث به شستن دستان کثیف عربستان با خون قطر تا زمانی که از حمایت آمریکا و رژیم اسرائیل برخوردار نباشد، منجر شود.

البته این تحولات در روابط این کشورها ادامه اختلاف هایی است که هرچندگاهی با توجه به شرایط استثمار ظاهر می شود.

این شرایط در این مرحله ممکن است با توجه به منافع آمریکا و رژیم اسرائیل متفاوت باشد و نیازمند پایان دادن به یک مرحله و آغاز مرحله ای دیگر با شروط جدید است.

اکنون تصمیم براین است که این شروط به رسوا کردن وهابی داعشی توسط تروریسم اخوانی محدود نباشد و ایجاد کننده اصلی این درگیری وارد میدان شده و با سنگین کردن کفه وهابیت عربستان، نظرها را به سوی دشمن دیگری که اندیشه شیطانی ناتوی عربی برای آن ارائه شده منحرف کند.

این بحران میان قطر و برخی از کشورها تحت کنترول آمریکا باقی خواهد ماند و اجازه نخواهد داد دشمنی با ایران، سوریه و مقاومت تحت تاثیر قرار گیرد.

زیاده روی شورای توطئه خلیج فارس و مجبور شدن امریکا به ایجاد تغییر در این کشورها که مانند مناطق حفاظت شده به شمار می روند ممکن است به حوادثی غیرقابل کنترول در عربستان و ترکیه منجر شود که نشانه های آن دیده می شود.

این حوادث فقط تاکیدی بر شکست توطئه ها و طرح های اسرائیلی – آمریکایی نیست بلکه بارقه های پیروزی سوریه و هم پیمان های آن است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟