روایت یک رسانه غربی از مصافحه ظریف و اوباما!

  • انتشار: ۷ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 10117
دست دادن ظریف و اوباما

خبرگزاری اطلس ـ یک رسانه غربی از دست دادن رئیس جمهور آمریکا با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

بلومبرگ در این رابطه می نویسد: «باراک اوباما» برای بهبود رابطه کشورش با ایران اقدام به دست دادن با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، کرد.

به نوشته بلومبرگ این موضوع را یک مقام دولت آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، تائید کرده است.

بلومبرگ برای اثبات این ادعای خود هیچ تصویری از مصافحه اوباما با ظریف منتشر نکرده است.

بلومبرگ ادامه می دهد: دیداری حتی کوتاه و «دست دادن» وزیر خارجه جمهوری اسلامی و رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اتفاقی تاریخی توصیف می‌شود. روابط دیپماتیک ایران و آمریکا از زمان انقلاب بهمن ۵۷ قطع شده و مقام‌های ارشد دو کشور نیز دیداری در انظار عمومی نداشته‌اند.

این رسانه در ادامه آورده است: دو سال پیش در جریان نشست همگانی سازمان ملل متحد، گفتگویی تلفنی میان «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، و باراک اوباما رخ داد، که آن نیز در زمان خود «تاریخی» به شمار می‌رفت.

این گفتگو در آغاز مراحل اولیه مذاکرات تازه اتمی میان ایران و کشورهای ۱+۵ انجام شده بود. مذاکراتی که در نهایت به توافقی اتمی ۲۳ تیر ماه در وین انجامید.

برخی از احتمال انجام دیدار میان روحانی و اوباما در هفتادمین نشست سازمان ملل، که اکنون در جریان است، سخن گفته بودند. اما هر دو کشور وجود چنین برنامه احتمالی را رد کردند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟