روایت های دردناک از جنایت های وحشتناک تروریست ها در منطقه میرزاولنگ

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 28631

گروگان‌های آزاد شده در روستای میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل، از قتل عام و کشتار فجیع مردم این منطقه به دست تروریستان طالبان و داعش روایت های دردناکی می کنند.

سخنگوی والی سرپل افغانستان یک روز قبل اعلام کرده بود که طالبان ۲۳۵ گروگان را در روستای میرزا اولنگ در پی مذاکرات ریش‌سفیدان محلی و مقام‌های دولتی با اعضای طالبان آزاد کرده است.

بعد از رهایی تعدادی از باشنده های میرزاولنگ ولایت از سرپل، تعدادی از آنها از وحشیگری تروریستان در این منطقه، روایت های دردناکی می کنند، آنان می گویند طالبان و داعش بسیاری را سر بریده است و در زیر خاک مدفون کرده تا ابعاد این جنایت رونما نگردد.

یکی از اهالی روستای میرزا اولنگ که در میان استقبال کننده‌ها حاضر بود، می‌گوید: «دولت برای ما تابوت و کفن جور نکند. دولت باید امنیت ما را تامین کند. این چه دولتی است؟»

یکی دیگر از اهالی این دره می‌گوید: «پسرم را بردند و کشتند. ۲۶ ساله بود. مشخص نیست جسدش کجاست. این به‌خاطر بی‌کفایتی‌هاست که امنیت منطقه را گرفته است.»

بسیاری از شهروندان افغانستان، از حکومت به‌خاطر تأخیر در انجام عملیات، انتقاد کردند.

یک دختر ۱۲ ساله که همراه با برادر سه ساله‌اش از این حمله جان سالم بدر بردند، به طلوع گفته است «برادرم زخمی شد. اما نمی‌دانم که پدر و مادرم کجاست؟»

از سوی دیگر، ظاهر وحدت، والی سرپل می‎گوید که نیروهای این ولایت توانایی انجام عملیات ضد تروریستی را ندارند و به تاز‎گی نیروهای امنیتی به مرکز این ولایت رسیده‌اند و قرار است به زودی عملیات پاک سازی شورشیان انجام شود.

به گفتۀ ساکنان سرپل در حدود ۷۰۰ خانواده در میرزا اولنگ زندگی می‌کردند که اکنون همه آواره شده‌اند. اعضای طالبان و داعش بیشتر خانه‌های ساکنان این منطقه را آتش زده‌اند.

طبق نوشته رسانه‌های افغانستان همچنان شماری از ساکنان این دره، در دست شورشیان طالبان گروگان هستند. اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان روز گذشته در واکنش به این حمله، آن را «غیرانسانی» عنوان کرد و وعده داد که «انتقام» خواهد گرفت.

مقام‌های محلی روز شنبه اعلام کردند دست‌کم ۵۰ غیرنظامی در روستای میرزا اولنگ به دست اعضای طالبان و داعش کشته شده اند.

این در حالیست که هنوز عملیات آزادسازی این منطقه از دست تروریست ها آغاز نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟