رهبر گروه تروریستی لشکر جنگهوی در پاکستان کشته شد

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین المللدسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 17139

نیروهای امنیتی پاکستان روز گذشته (چهارشنبه) رهبر گروه تروریستی جهنگوی یکی از گروه های هم پیمان داعش را به همراه سه تن از سرکردگان این گروه به هلاکت رساندند.

رویترز گزارش داد، اداره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب شرقی اعلام کرد آصف شوتو و سه همراهش در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی در شهر شیخوبورا بعد از آن کشته شدند که مقام های امنیتی گزارش هایی درباره برنامه ریزی این گروه برای انجام عملیات تروریستی در لاهور دریافت کردند.

این در حالی است که یک مقام اطلاعاتی به رویترز گفته است شوتو از ماه آگوست زندانی بوده و اکنون مقامات تصمیم به کشتن وی گرفتند.

از سوی دیگر نایب حیدر سخنگوی پلیس پنجاب این ادعاها را «بی اساس» خواند.

هلاکت آصف شوتو، 18 ماه بعد از کشته شدن مالک اسحاق رهبر پیشین این جماعت با گلوله پلیس رخ می دهد.

سال 1394 بود که لشگر جهنگوی با وجود اختلافات شدید با سپاه صحابه با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

بنا بر گزارش فرانس پرس، این گروه در سال‌های اخیر صدها تروریست را به سوریه و عراق اعزام کرده است.

دولت پاکستان حدود دو ماه پیش دو گروه شبه نظامی «جماعت الاحرار» و «لشکر جهنگوی» را به خاطر دست داشتن در فعالیت های تروریستی، در فهرست گروه های غیرقانونی و تروریستی قرار داد.

فعالیت دو گروه یاد شده، پس از افزایش حملات تروریستی هدفمند با ماهیت فرقه ای به ویژه حملات اخیرعلیه شیعیان در نقاط مختلف پاکستان انجام شد.

گروه تروریستی جماعت الاحرار حدود چهار ماه پیش نیز دست به یک حمله تروریستی بزرگ در مقابل شفاخانه شهر کویته زد که منجر به کشته شدن بیش از 70 تن شد.

لشکر جهنگوی یک گروه تروریستی پاکستانی است که در سال 1996 توسط ریاض بصرا به وجود آمد و به خاطر تعصبات مذهبی و حمله‌های خونین به شیعیان شهرت یافته است. لشکر جهنگوی در اواسط دهه 1990 میلادی در پی انشعاب از گروه سپاه صحابه توسط اسحاق مالک و چند تن دیگر بنیانگذاری شد.

برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا، انگلیس، هند، استرالیا، کانادا و نیز سازمان ملل متحد این گروه را سازمانی تروریستی ارزیابی کرده اند.

هجده ماه پیش، مالک اسحاق، رهبر پیشین گروه تروریستی لشکر جهنگوی هنگام انتقال از یک بازداشتگاه به بازداشتگاهی دیگر کشته شد. این واقعه در جریان تیراندازی میان نیروهای پولیس پاکستان و مهاجمانی که در تلاش برای آزادسازی وی بودند، اتفاق افتاد. وزیر داخله ایالت پنجاب اظهار کرد که در جریان درگیری میان پولیس و مهاجمان، مالک اسحاق و 13 تن از هواداران او کشته شدند. عثمان و حق‌نواز، دو پسر اسحاق نیز در این درگیری کشته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟