رهبر کوریای شمالی: تمام خاک آمریکا در تیررس موشک های ما قرار دارد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27405

رهبر کوریای شمالی آزمایش موشک قاره‌پیمای جدید کشور را موفقیت‌آمیز خواند و اعلام کرد تمام خاک آمریکا در تیررس موشک‌های این کشور قرار دارد.

ساعاتی پس از آزمایش یک موشک بالستیک در کوریای شمالی، رهبر این کشور آزمایش موشکی روز گذشته را  “موفقیت‌آمیز” خواند و ادعا کرد تمام خاک آمریکا در تیررس موشک‌های این کشور قرار دارد.

موشک قاره‌پیمای جدید کوریای شمالی روز جمعه (۲۸ جولای) پرتاب شد و پس از طی حدود هزار کیلومتر در دریا سقوط کرد. اطلاعات وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که این آزمایش همانند آزمایش موشکی یک ماه پیش این کشور موفقیت‌آمیز نبوده است.

حدود یک ماه پیش نیز کوریای شمالی یک موشک میان قاره‌ای آزمایش کرد. این موشک پس از طی مسافتی در آب‌های نزدیک جاپان فرود آمد.

موشکی که بعد از ظهر روز جمعه شلیک شد، نسخه بهبود یافته موشک قاره‌پیمای “هواسونگ – ۱۴” بود. این موشک ۴۷ دقیقه پرواز داشته، تا ارتفاع ۳ هزار و ۷۰۰ کلیومتر اوج گرفته و پس از طی مسافت ۹۹۸ کیلومتر در آب‌های اقیانوس آرام سقوط کرده است. ظاهرا این موشک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیز بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی کوریای شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور، “رضایت بالای” خود را از “موفقیت کامل” آزمایش موشک قاره‌پیمای جدید اعلام کرده است.

به ادعای این خبرگزاری، آزمایش موشکی جدید قابلیت کوریای شمالی را به نمایش گذاشت و نشان داد که این کشور “در هر مکان و  در هر زمان” قادر به راه‌اندازی و شلیک موشک است. خبرگزاری دولتی کوریای شمالی افزود: «رهبر کشور اعلام کرده اکنون تمام خاک ایالات متحده در تیررس ما قرار دارد.»

اتحادیه اروپا آزمایش موشکی جدید کوریای شمالی را “تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی” خواند و آن را محکوم کرد. اتحادیه اروپا هم‌چنین این اقدام پیونگ‌یانگ را “نقض تعهدات این کشور و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت” دانست و از  کوریای شمالی خواست از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟