رهبر شورای علمای طالبان دستگیر شد

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 7426

خبرگزاری اطلس ـ منابع آگاه در پاکستان می‌گویند که نیروهای امنیتی این کشور با حمله به منزل رهبران مذهبی طالبان در شهر کویته، رهبر شورای علمای طالبان افغان را دستگیر کردند.

منابع نزدیک به طالبان افغان در ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کردند: مقامات امنیتی پاکستان برخی از رهبران مذهبی حامی طالبان افغان مقیم در این کشور را با هدف محدود کردن فعالیت‌های این گروه دستگیر کرده‌اند.
منبع افزود: نیروهاى امنیتى پاکستانی دوشنبه شب گذشته در مناطق مختلف شهر «کویته» خانه‌هاى رهبران مذهبی حامى طالبان افغان را بازرسی کرده و شمار زیادی از آن‌ها را نیز بازداشت نمودند.

این منبع گفت: مولوی «عبدالحکیم اسحاق‌زى» از منطقه اسحاق‌آباد، مولوی «تورجان آخوند» معرف به عبدالحکیم اسحاق‌زى از ساکنان اصلی بند تیمور ولایت هلمند افغانستان و از نزدیکان «گل‌آغا اسحاق‌زى» می‌باشد که دستگیر  شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.

منبع خاطرنشان کرد: گل‌آغا اسحاق‌زى یکى از محافظین «ملا محمد عمر» بوده که در حال حاضر، بعد از «اخترمحمد منصور» رئیس شوراى سرپرست طالبان، مهمترین فرد و رئیس کمیسیون اقتصادى طالبان می‌باشد.

وی در ادامه اذعان داشت: عبدالحکیم اسحاق‌زى رئیس شوراى علما و رهبر مذهبی افراطى طالبان می‌باشد که فتواهاى زیادی را به طرفدارى از جنگ در افغانستان صادر کرده است.

منبع به آژانس خبری پژواک گفت: نامبرده اخیرا با حضور در یک نشست شوراى علماى طالبان، فتواى کشتن مخالفین و جنگ علیه گروه داعش را نیز صادر کرده بود، که با مخالفت علماى دیگر مواجه شده و بر همین اساس تأیید نشد.

این منبع نزدیک به طالبان اظهار داشت: نیروهاى امنیتى پاکستان، در ادامه عملیات خود دو نفر دیگر از اعضاى شورای علمای طالبان افغان را به نام‌های مولوى «هبت الله» و «مولوى عبدالسلام» از منطقه «کچلاغ» کویته دستگیر و به مکان نامعلومی برده‌اند.

وی تأکید کرد: مولوی هبت الله و عبدالسلام پس از مدتی آزاد شدند، اما مولوی عبدالحکیم هنوز هم در بازداشت نیروهای پاکستانی به سر می‌برد.

یکی از اعضای خانواده مولوی عبدالحکیم که نخواست نام وی فاش شود ضمن تأیید دستگیری عبدالحکیم تصریح کرد: مولوی عبدالحکیم به خاطر تجارت تریاک توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شده است.

یادآوری می‌شود که در روزهای گذشته نیز نیروهای امنیتی پاکستان، طالبانی را که به دلیل جنگ در افغانستان زخمی شده و در بیمارستان‌های شهر کویته بستری بودند دستگیر کرده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟