رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان: افغانستان پایگاهی امن برای طالبان است

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31136
عمران خان

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در واکنش به راهبرد جدید ترامپ در افغانستان و جنوب آسیا، ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه خاک پاکستان به پناهگاه تروریستها تبدیل شده است را رد کرد. وی می گوید افغانستان پایگاهی امن برای تروریستان طالبان است.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان، در سخنرانی خود در پایگاهی حوالی گورستان نظامی «آرلینگتون» راهبرد جدید این کشور درباره افغانستان را اعلام کرد.

عمران خان رهبر حزب تحریم انصاف پاکستان و نماینده کنونی مجلس در گفت و گو با رسانه های غربی با انتقاد از رویکرد اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت :به نظر من سیاست های رئیس جمهوری آمریکا با کاستی های فراوانی روبروست، وی نه تنها از تاریخ ریشه دار پاکستان بی خبر است بلکه مردم افغانستان را نیز به درستی نمی شناسد.

رئیس حزب  تحریک انصاف پاکستان گفت: از 17 سال گذشته تا کنون این را بارها گفته ام که اقدامات نظامی و خونریزی نمی تواند مشکلات و و تنش های منطقه را حل کند.

وی با بیان اینکه افغانستان به جایگاهی امن برای گروه طالبان تبدیل شده است گفت : به همین دلیل است که اعضای این گروه به خاک پاکستان نفوذ کرده و به اقدامات تروریستی دست می زنند .

عمران خان همچنین با بیان موفقیت آمیز بودن عملیات نظامی ارتش و سازمانهای امنیتی پاکستان علیه گروه های تروریستی متعلق به طالبان در خاک این کشور گفت : بی انصافی است که انگشت اتهام همیشه متوجه پاکستان باشد و به نظر من در حال حاضر کشوهای دیگر برای ریشه کنی تروریسم باید به اقدامات بیشتری دست بزنند.

رهبر حزب تحریک انصاف با اشاره به احساسات ضد آمریکا در میان مردم پاکستان گفت : اقدامات نسنجدیده آمریکا به این احساسات دامن می زند .

وی خاطرنشان کرد : تروریستها از حملات هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند و مکانهای نظامی و غیر نظامی را در مناطق مختلف پاکستان هدف قرار می دهند.

این سیاستمدار ارشد پاکستان همچنین با رد تبلیغات غرب مبنی بر اینکه تاسیسات هسته ای پاکستان ممکن است به دست تروریست ها بیفتد، ادامه داد: نیروگاه های هسته با قابلیت نظامی پاکستان از سوی ارتش محافظت اساسی می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟