رهبر جدید داعش برای افغانستان اعلام موجودیت کرد

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22476

سه هفته بعد از کشته شدن عبدالحسیب لوگری دومین رهبر شاخه داعش در افغانستان که خود را والی ولایت خراسان می نامید، شخصی بنام ارهابی به عنوان جانشین وی اعلام موجودیت کرد.

یک منبع گفته است که شخصی به نام “ارهابی” که می گوید بردار “حافظ سعید”، رهبر سابق داعش در “ولایت خراسان” است خود را به نام رهبر جدید این گروه در افغانستان اعلام کرده است.

این منبع که خواست نام وی فاش نشود، روز سه شنبه به رسانه های افغانستان افزوده است که ارهابی که به تازگی با 100 جنگجوی تازه نفس و سلاح های سبک و سنگین از منطقه «اروکزی ایجنسی» پاکستان وارد افغانستان شده است.

عبدالحسیب لوگری دومین سرکرده داعش در افغانستان، حدود سه هفته قبل در ولسوالی اچین ننگرهار در حملات هوائی به هلاکت رسید و دولت افغانستان و وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند هفتم ماه ثور کشته شدن وی را در اچین ولایت ننگرهار تائید کردند.

گروه داعش حوزه فعالیت خود را در افغانستان که بخشی از منطقه موسوم به «خراسان» می داند، از جدی سال 1393 آغاز کرد و فرماندهی این گروه را «حافظ سعید» برعهده داشت.

سعید اولین سرکرده داعش در افغانستان بود که در سال 1395 در ولایت ننگرهار در حمله هواپیماهای بدون سرنشین خارجی کشته شد.

این منبع در باره سرکرده جدید داعش در افغانستان گفت که ارهابی 4 روز پیش از مسیر کوهستانی «تورا بورا» در شرق افغانستان که زمانی پناهگاه امن گروه القاعده بود، وارد اچین شده است.

این در حالیست روز گذشته خبرهایی مبنی بر پرتاب چندین بسته مشکوک در میان مناطق تحت تسلط داعش، در ولایت جوزجان به نشر رسیده بود. به نظر می رسد تروریست های داعش در افغانستان از سوی حامیانش مورد حمایت قرار گرفته است.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟