رهبر ایران: آمریکا با انتقال داعش به افغانستان، سعی دارد برنامه های خویش را پیش ببرد

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 36352

آیت الله خامنه ای رهبر مذهبی ایران در واکنش به حملات خونین در کابل، می گوید که وقتی قدرت هایی که گروه تروریستی داعش را بوجود آوردند، با شکست در سوریه و عراق سعی دارند تا این گروه تروریستی را به افغانستان منتقل کنند تا از این طریق برنامه های خود را پیش ببرند.

آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) با ابراز تأسف عمیق از کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی اخیر افغانستان، گفت: هدف امریکا از انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان، موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

رهبر ایران با اشاره به امضای داعش بر ترور صدها نفر از مردم در حوادث ماههای اخیر افغانستان، افزود: همان دست‌هایی که با ایجاد داعش، آن را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم در سوریه و عراق قرار داد، امروز پس از شکست در آن مناطق به‌دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و کشتارهای اخیر در واقع آغاز همین نقشه است.

رهبر ایران می گوید؛ برای تروریست‌های مورد حمایت امریکا شیعه و سنی فرق نمی‌کند و مردم غیرنظامی اعم از شیعه و سنی هدف آنها هستند.

رهبر ایران مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود را سیاست درجه اول امریکایی‌ها دانست و گفت: امریکا به‌دنبال آن است که این منطقه روی خوش نبیند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خود مشغول باشند تا به فکر معارضه با عامل خبیث استکبار یعنی صهیونیسم نیفتند.

وی می گوید؛ یکی از اهداف آمریکا این است که آنچه امروز برای سیاست آمریکا در این منطقه در درجه‌ی اوّل است، این است که این منطقه روی آرامش نبیند؛ دولتها و ملّتهای این منطقه به خودشان مشغول باشند تا به فکر معارضه‌ی با عامل خبیث استکبار در این منطقه یعنی صهیونیسم نیفتند.

یک هدف دیگر هم اینکه آمریکا حضور خودش را [در اینجا] توجیه کند. وقتی که در افغانستان ناامنی هست، آمریکا حضور خود را توجیه می کند که «بله، ما می خواهیم بیاییم اینجا که امنیّت را برقرار کنیم»، در حالی که ناامنی را خود آنها به وجود آورده‌اند، ناامنی را آنها به وجود آورده‌اند؛حوادث افغانستان -با واسطه و بی‌واسطه- به وسیله‌ی عوامل آمریکا از بیست و چند سال قبل انجام گرفته؛ یعنی آنها بودند که موجب این کشتارهای به اسم مذهب در این منطقه شدند؛ حالا هم همان کار رادارند ادامه می دهند؛ می خواهند همیشه [منطقه] شلوغ باشد تا حضور خودشان را در اینجا تأمین کنند و مقاصد سیاسی و مقاصد اقتصادی خودشان را پیش ببرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟