رفت و آمد چرخبال های ناشناس در مناطق طالبان نشین

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 12013

جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس ولایت غزنی می‌گوید که روز گذشته چهار چرخ‌بال ناشناس در روستای مزید که تحت تصرف طالبان قرار دارد فرود آمده اند و حین فرود این چرخ‌بال‌ها والیان نام‌نهاد طالبان برای ولایت‌های دور وبر غزنی نیز در این روستا حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تمدن، آقای امرخیل در گفت‌وگویی ویژه با سلام‌وطندار، گفته است که بر بنیاد اطلاعات به دست‌آمده، حدود ۲۰۰ طالب برای تأمین امنیت این چرخ‌بال‌ها مأمور شده بودند.

به گفتۀ فرمانده پولیس غزنی چرخ‌بال‌های ناشناس حوالی ساعت یک پس از چاشت فرود آمده اند و معلوم نیست پشت پرده چه معامله‌یی در جریان بوده است. او هشدار می‌دهد که این فرود و فرازها خطرناک اند و حکومت باید هر چه زودتر در این مورد تصمیم گیرد.

به گفتۀ این مقام امنیتی فرود چرخ‌بال‌های ناشناس در قلمرو طالبان موضوعی تازه نیست و چند روز پیش نیز چندین چرخ‌بال ناشناس در ولسوالی گیلان نشست و برخواست کرده بودند.

امرخیل دربارۀ گردهمایی والیان نام‌نهاد طالبان می‌گوید که صبح امروز شماری از آن‌ها به پاکستان و شماری دیگر به سوی ولسوالی آب‌ بند غزنی و شماری نیز به میدان وردک رفتند.

تاکنون طالبان در این باره چیزی نگفته اند.

فرمانده پولیس غزنی در این گفت‌وگو نسبت به افزایش ناامنی‌ها و نفوذ طالبان در ولسوالی گیروی این ولایت نیز ابراز نگرانی کرد و گفت، با این که حملۀ نخست طالبان برای براندازی حکومت در این ولسوالی را عقب زده اند، اما باید نگران افزایش نفوذ روزبه‌روز آنان در این ولسوالی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟