رشد اقتصادی افغانستان در سال 2018 و 2019 کمتر از کشورهای همسایه پیش بینی شده است

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 36120

صندوق بین المللی پول می گوید که میزان تورم در افغانستان در سال های 2018 و 2016 بیشتر از 6 درصد خواهد بود.همچنین فیصدی رشد اقتصادی افغانستان در دو سال آینده کمتر از کشورهای همسایه پیش بینی شده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، برخی از کشور های در حال توسعه در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، شاهد رشد اقتصادی چشمگیر خواهد بود.

رشد اقتصادی افغانستان که بیشتر متکی به کمک های جامعۀ بین المللی است در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب چهار در صد و ۳.۶ در صد تخمین شده است.

بر اساس این پیش بینی، ایران که تازه برخی از تعزیرات بین المللی اقتصادی بر آن کشور لغو شده است، در دو سال آینده به ترتیب ۵.۱ و پنج در صد رشد اقتصادی خواهد داشت. رشد اقتصادی در پاکستان در دو سال آینده به ترتیب ۵.۵ در صد و ۵.۲ در صد پیش بینی شده است. بر اساس این پیش بینی، ترکمنستان در همین مدت به ترتیب رشد اقتصادی ۴.۸ در صد و پنج در صد رشد اقتصادی خواهد داشت.

صندوق بین المللی پول میزان تورم پولی در افغانستان در دو سال آینده به ترتیب شش در صد و ۶.۴ در صد پیش بینی کرده است.

بیش از شصت در صد جمعیت افغانستان را جوانان بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال تشکیل می دهد که شماری زیادی آنان از فقر و بیکاری رنج می برند.

نرخ تبادله واحد پولی افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۷ افغانی در مقابل یک دالر امریکایی بود، اما حالا یک دالر امریکایی در مارکیت تبادل اسعار افغانستان، حدود ۷۰ افغانی تبادله می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟