رسانه های عراقی: نخست وزیر عراق تا ساعاتی دیگر آزادی کامل شهر تلعفر را اعلام می کند

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29488

به گزارش رسانه های عراقی حیدر العبادی نخست وزیر عراق تا ساعاتی دیگر آزادی شهر تلعفر آخرین پایگاه تروریست های داعش در ولایت نینوای عراق را اعلام خواهد کرد.

نیروهای عراقی از تسلط کامل بر مرکز تلعفر، آخرین پایگاه مهم داعش در ولایت نینوا خبر دادند. به گزارش تلویزیون دولتی عراق نیروهای عراقی روز شنبه و در هفتمین روز از عملیات آزاد سازی تلعفر موفق شدند مرکز شهر و قلعه قدیمی را تصرف کنند.

پیش تر خبرگزاری رویترز نیز از تسلط نیروهای عراقی بر هفتاد درصد این شهر خبر داده بود. ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با تایید این خبر ابراز امیداواری کرد تا قسمت های باقیمانده هم هر چه زودتر آزاد شوند.

منابع از عراق می گویند؛ نیروهای پلیس مرکزی و نیروهای واکنش سریع و نیروهای بسیج مردمی، محله های القادسیه دوم و الربیع در شهر تلعفر عراق را از دست تروریست های داعش آزاد کردند.

بر اساس گزارش منابع میدانی با وجود گزارش برخی منابع نظامی عراق از آزادسازی تلعفر، هنوز چند محله از این شهر به طور کامل آزاد نشده است و عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق ادامه دارد.

عملیات آزادسازی تلعفر در غرب موصل، شنبه گذشته با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد. حشد الشعبی هم صبح شنبه با اعلام خاتمه ماموریت خود اعلام کرد نیروهای ارتش و واحد مبارزه با تروریسم در حال آزاد سازی محلات باقیمانده این شهر هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟