رحمت الله نبیل: بهتر است اشرف غنی از مقامش کنار برود

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15513

در پی بحران پیاپی در کشور، بسیاری از مقامات بلندپایه از اشرف غنی رئیس جمهور انتقاد کرده اند، در تازه ترین مورد رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی گفته است برای خروج از بحران فعلی غنی باید دست از مداخله های بیجا بردارد و یا از مقامش کنار رود.

رییس پیشین امنیت ملی، رییس‌جمهورغنی را به مداخله‌های بی‌جا در کار‌های نهادهای حکومتی متهم می‌سازد و می‌گوید که این مداخله‌ها به بحران‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی انجامیده‌است.

نبیل، در گفت‌وگویی با طلوع‌نیوز گفته است که مداخله‌های رییس‌جمهورغنی بحران را در کشور ژرف‌تر ساخته‌ و هراس‌افگنان را جسورتر ساخته‌است.

آقای نبیل به رهبران حکومت وحدت ملی، به ویژه به رییس‌جمهورغنی پیشنهاد می‌کند که برای بیرون‌رفت از بحران‌های کنونی یا دست از مداخله‌های بی‌جا بردارد و یا از مقامش کنار بروند.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید که هدف حملۀ انتحاری و تهاجمی دو شنبه‌شب در شهر نو کابل دفتر وی بوده است.

آقای نبیل این حمله را کار شبکۀ حقانی می‌داند و می‌گوید که حکومت هراس‌افگنانی را که به اعدام محکوم هستند و در زندان‌های کشور به سر می‌برند، باید اعدام کند.

آقای نبیل می‌گوید: «یک‌ساعت قبل از حمله به من پیام دادند. همین طالبان و حقانی که حالا نوبت تو رسیده‌است؛ اما من هنوزهم گپی را که دربارۀ اعدام انس حقانی و دیگر طالبان گفته‌ام دوباره تکرار می‌کنم که باید اعدام شوند و از گپم بر نمی‌گردم.»

رییس پیشین امنیت ملی علت افزایش حمله‌های هراس‌افگنان را در کشور برخاسته از مداخله‌های بی‌جای رییس‌جمهورغنی در بخش‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی می‌داند و می‌گوید: «رهبری نادرست و مداخله‌های بی‌جای رییس‌جمهورغنی در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حتا اجتماعی سبب شده‌اند که ما به سوی یک بن‌بست استراتیژیک برویم و این کار باعت نامیدی میان مردم شده‌است.»

آقای نبیل می‌گوید که رهبران حکومت وحدت ملی تنها برای امتیازگیری‌های شخصی و گروهی و نیز برای ناتوان‌ساختن همدیگر کار کرده‌اند و وحدت ملی را به شدّت آسیب رسانیده‌اند: «حالا باید این دو رهبر یک مروت کنند و به خودشان بیایند و به مردم بگویند که ما نتوانستیم! و استعفا بدهند و راه روشنی را به مردم نشان دهند.»

برخی از گزارش‌ها می‌رسانند که رحمت‌الله نبیل از بدلیل آن که بر اعدام انس حقانی تأکید کرده بود، در فهرست کسانی که هدف حملۀ شبکۀ حقانی قرار گیرد، جا گرفته‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟