ربانی: صبر مردم در برابر تروریست به اتمام رسیده است، مسئولان پاسخ دهند

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19405

صلاح الدین ربانی رييس حزب جمعيت اسلامى افغانستان، با انتقاد ازسياست مبهم رهبران حکومت وحدت ملى در برابر مخالفان دولت گفت که صبر و شکيبانى مردم در برابر اعمال جنايت کارانۀ تروريست ها تمام شده است .

به گزارش پژواک؛ ربانى که روز گذشته درمحفل بزرگداشت از ششمین سالروزکشته شدن مولانا عبدالرحمن سیدخیلی قوماندان امنيۀ کندز درولايت پروان صحبت مي کرد،گفت : “مردم ما اگر به اندازه کوه هندوکش هم صبر و شکیبایی داشته باشند، باید تمام شده باشد و باید مسئولان پاسخ بدهند که تا چه زمانی ما قربانی بدهیم، تا چه زمانی در مقابل دشمنی که به کودک ما رحم نمی کند و سرش را می بُرد، به زن و ریش سفید ما رحم نمی کند؛ مسجد، مکتب، مدرسه، شفاخانه، جاده، پل و سایر تأسیسات عام المنفعه ما را تخریب و به آتش می زند، سیاست گنگ و مبهم را در پیش بگیریم؟”

وی درادامه صحبتهايش گفت که “متاسفانه برای بعضى ها تداوم اعمال جنایت کارانۀ این تروريست ها سود بخش است وحتی کسانی هم هستند که اگر خود را مثل تروريست ها انفجار داده نمى توانند اما اعمال آنها را توجيه میکنند که هیچ تفاوت با اعمال تروريست ها ندارد”.

داکترعبدالله عبدالله رييس اجراييه حکومت وحدت ملى در سخنرانی خود باتاکید به وحدت ملی گفت که اکنون نیز در صف مقاومت در برابر تروريست ها؛مجاهدین ومردم افغانستان  قرار دارند.

وی افزود که بدون شک برخى افراد درداخل نظام دربرابر مجاهدین کينه داشته وعقده مندهستند درحالیکه مجاهدین در فکر آزادی وطن ودفاع از وطن مى باشند.

امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی و رهبر روند سبزسخنران ديگر اين محفل گفت ، هر بارى که به خاک افغانستان تجاوز صورت گرفته، حکومت هاى زمان وقت نتوانسته اند که دربرابر اين تجاوز بياستند وازکشوردفاع کنند وناکام بوده اند اما مردم توانسته اند از خاک وسرزمین خود دفاع نمايند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟