رایزنی های حزب اسلامی/ خلیلی به دیدار حکمتیار رفت

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21988

حکمتیار پس از حضور در کابل، دیدار و رایزنی‌هایش با رهبران جهادی را از کریم خلیلی معاون شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان آغاز کرد.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی پس از گذشت ماه‌ها از توافق صلح میان این حزب و حکومت افغانستان در ابتدا وارد ولایت لغمان و ننگرهار در شرق کشور و سپس وارد کابل شد.

حکمتیار ابتدا در یک نشست مطبوعاتی و پس از آن در جمع هواداران خود در لغمان و ننگرهار سخنرانی کرد که نماینده «کریم خلیلی» معاون شورای عالی صلح و نماینده شورای حراست و ثبات از کابل نیز به دیدار وی رفتند.

پس از آن در نبود معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، «سرور دانش» معاون دوم اشرف‌غنی به استقبال حکمتیار آمد و از او برای ورود به کابل دعوت کرد.

حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان پس از جلسات مختلف در کابل امروز با «کریم خلیلی» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان «حامد کرزی» و معاون شورای عالی صلح این کشور دیدار کرد.

کارشناسان معتقدند؛ اکنون که آقای حکمتیار از مسیر جنگ و منازعه به مسیر سیاسی روی آورده است، و با توجه به اینکه دولت با مشکل تامین امنیت مواجه است، حزب اسلامی به کمک رهبرش می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد و به انسجام ملی کشور کمک کند.

به باور آگاهان زمانی که حکمتیار خارج از کابل بود، حزب اسلامی دچار چند شاخگی شد، اکنون فرصت مناسبی است که این حزب بازسازی شود و انسجام جدیدی را در پی داشته باشد.

گفتنی است خلیلی نخستین رهبر جهادی در کابل است که حکمتیار با او دیدار کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟