رایزنی «انصارالله» در عمان درباره طرح جدید سازمان ملل

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 7901

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، یک هیأت از «أنصارالله» یمن به منظور دیدار با «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور این کشور و رایزنی درباره طرح جدید وی وارد مسقط پایتخت عمان شد.

بر اساس این گزارش، قرار است اعضای این هیأت با «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و با وی درباره طرح جدید این سازمان برای حل بحران این کشور رایزنی کنند.

در همین ارتباط، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و «مهدی المشاط» رئیس دفتر رهبر جنبش انصارالله، این هیأت را در عمان همراهی می کنند.

«اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در یمن نیز تا ساعاتی دیگر عازم عمان خواهد شد.

گفتنی است، ولد الشیخ روز گذشته طرح ۹ ماده ای را به منظور پایان بحران یمن ارائه کرد که مفاد آن به شرح ذیل است:

۱ـ توقف تمامی عملیات های نظامی از مناطق نزاع، عقب نشینی نیروهای مسلح از مناطق تحت سیطره خود و تنظیم توافقنامه ای به منظور تعیین ساز و کار اداره این مناطق و جلوگیری از سیطره تروریست های تکفیری القاعده بر آنها.

۲ـ  فراهم کردن زمینه برای اعزام ناظران بین المللی به نقاط مختلف یمن تحت نظارت سازمان ملل با هدف پایان دادن به درگیری ها تا زمان صدور قطعنامه ویژه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص یمن.

۳ـ برقراری آتش بس انسانی دائم در یمن به منظور فراهم شدن زمینه برای ورود کمک های انسان دوستانه به نقاط مختلف این کشور.

۴ـ لزوم پایبندی تمامی طرف ها به قوانین بین المللی و توقف حملات هوایی به شهرها و همچنین آزادی تمامی زندانیان نظامی و غیرنظامی.

۵ـ دستیابی طرفهای درگیر به تفاهم بر سر فراهم کردن زمینه برای ادامه فعالیت های دولت و همچنین تلاش برای بازسازی زیرساخت های کشور.

۶ـ دستیابی طرف های درگیر به توافقی قاطع مبنی بر اینکه در حال حاضر تنها دشمن اصلی یمن، تروریسم است.

۷ـ لزوم بازگشت تمامی طرف ها به میز مذاکرات با محوریت مطالبات ملت یمن و همچنین جنوبی های یمن.

۸ـ مرجعیت قرار دادن نتایج جلسات گفتگوی ملی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۲۱۶ در هر گونه گفتگوها و مذاکرات سیاسی.

۹ـ برخورد واقع گرایانه با تصمیم جامعه جهانی مبنی بر برخورداری «منصور هادی» از مشروعیت به عنوان رئیس جمهور یمن در یک چارچوب زمانی مورد توافق میان طرف های درگیر.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟