راضیه سادات منگل خطاب به حکمتیار: با آمدن شما پشتون ها باید حق خود را بگیرند

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 22441

پس از حضور حکمتیار در کابل دامنه تنش‌های قومی به پارلمان افغانستان نیز کشیده شده نماینده پکتیا در دیدار با حکمیار اظهار داشت که پشتون‌ها حق خود را در این کشور نگرفته‌اند.

راضیه سادات منگل نماینده پکتیا در پارلمان افغانستان در دیدار با حکمتیار گفت: « با وجودی که ما پشتون‌ها اکثریت هستیم، حق خود را نمی‌توانیم بگیریم. با آمدن شما این خالی‌گاه پُر می‌شود».

رهبر حزب اسلامی در پاسخ به منگل تصریح کرد که اقوام پشتون برای دست یافتن به حقوق خود باید همه با هم متحد شوند.

هفته‌های گذشته نیز پس از ورود حکمتیار به کابل، صحن پارلمان افغانستان نیز شاهد کشمکش بین موافقان و مخالفان رهبر حزب اسلامی بود.

برخی از اعضای پارلمان افغانستان، اشرف غنی را به انحصار قدرت و حذف سایر اقوام و جریان‌های سیاسی با استفاده از حکمتیار متهم می‌کنند.

با این حال، در روزهای اخیر احزاب و جریان‌های سیاسی منتقد نیز که بیشتر اقوام غیرپشتون را تشکیل می‌دهند؛ اشرف غنی را به انحصار قدرت متهم کرده‌اند و خواستار ایجاد نظام پارلمانی هستند.

عطا محمد نور والی بلخ و از حزب جمعیت اسلامی نیز در واکنش به اظهارات حکمتیار از او خواسته بود تا از ادبیات کنایه آمیز و دوران جنگ‌های داخلی پرهیز کند زیرا در عصر جدید هیچ جایگاهی برای اظهاراتی از این قبیل وجود ندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟