راشاتودی: لحن آمریکا با طالبان ملایم شده است

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46244

راشاتودی گزارش کرد آمریکا در حال تغییر مواضع خود درباره طالبان افغانستان و صحبت‌ کردن با لحنی ملایم‌تر درباره این گروه شبه‌نظامی است که به عنوان سدی در برابر شاخه داعش در این کشور عمل می‌کند.

راشاتودی در این باره نوشت: بعد از بیش از ۱۵ سال جنگ در افغانستان به نظر می‌رسد که آمریکا بیش از پیش از گفت‌وگو با طالبان استقبال می‌کند.

ایسنا نوشته است، ایلیا پترنکو، مفسر شبکه راشاتودی بررسی می‌کند که چرا آمریکا لحن خود را درباره دشمن “وحشی” که اکنون کنترل بخش‌های بزرگی از افغانستان را در دست دارد، ملایم‌تر کرده است.

آنگونه که پترنکو فاش می‌کند طالبان به عنوان دشمن دیرینه واشنگتن در افغانستان در یک ماه گذشته پذیرفتنی‌تر شده و یک مقام وزارت خارجه آمریکا تا آنجا پیش رفته که گفته آمریکا ” هرآنچه که ما بتوانیم” انجام می‌دهد تا به آوردن طالبان و دولت افغانستان به پای میز مذاکره کمک کند.

حتی جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز اذعان کرد که طالبان با شاخه داعش می‌جنگد و او این مساله را “تحسین می‌کند.

نیکلسون با این حال چند ماه قبل از آن گفته بود چنین ادعایی مبالغه‌آمیز است و این روایتی از سوی روسیه برای مشروعیت بخشیدن به طالبان است.

با این حال، این افزایش مجدد قدرت طالبان به شکلی خونین خود را نشان داده است. سازمان ملل گزارش داد که در تهاجمی که اخیرا طالبان از جمعه گذشته به شهر غزنی در شرق افغانستان صورت داده بالغ بر ۱۰۰ غیرنظامی درگیری‌های ایجاد شده میان طالبان و نیروهای امنیتی افغان کشته شده‌اند.

یکی از ساکنان این شهر به راشاتودی گفت: بسیاری از مردم از جمله همسایگان خود من در اینجا کشته شدند. من دیدم که دوست خود من جز یکی از ۱۳ تن غیرنظامی از جمله زنان و کودکان بود که شب گذشته در یک حمله هوایی کشته شدند.

وی اظهار کرد: ما شاهد بی‌توجهی دولت هستیم. اجساد کشته‌ها حتی همین الان هنوز در خیابان‌ها رها هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟