رابطه ی شرکت امنیتی مسئول هتل کانتیننتال با وزارت مالیه و شورای امنیت ملی چه بوده است؟

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 36006

بعد از حمله مهاجمان بر هتل اینترکانتننتال در کابل، و واگذاری مسئولیت تامین امنیت این هتل به یک شرکت خصوصی بدون اطلاع وزارت داخله و دخالت وزارت مالیه و شورای امنیت ملی در سپردن امنیت این هتل، به این شرکت خصوصی ابهامات زیادی را خلق کرده است.

تامین امنیت هتل سه هفته قبل به یک شرکت امنیتی خصوصی واگذار شده بود. موضوعی که هم نهادهای امنیتی و هم مهمانان از آن شکایت دارند.

محمد جواد یکی از مسئولین هتل اینترکانتیننتال به رادیو آزادی گفته است، مسئولیت تأمین امنیت این هتل بر اساس پیشنهاد هیئت مدیره کانتیننتال و توافق شورای امنیت ملی، به شرکت خصوصی کابل – بلخ سپرده شد.

هنوز اطلاعاتی زیادی در این مورد این شرکت امنیتی به رسانه داده نشده است.

وزیر داخله می‌گوید که تروریست‌ها جنگ‌افزار و مواد انفجاری را از ورودی اصلی هتل به داخل آن منتقل کرده بودند. به گفته‌ی وزیر داخله، پلیس کابل در جریان قرارداد تأمین امنیت هتل با یک شرکت خصوصی نبود و هیچ نوع مشورتی با او و زیر مجموعه‌های وزارت داخله در این باره صورت نگرفته بود.

در همین حال وزیر مالیه می‌گوید که اداره‌ی هتل کانتیننتال از این وزارت خواسته بود که برای افزایش ضریب امنیتی هتل قراردادی ترتیب دهد و این مسوولیت را به یک شرکت خصوصی واگذار کند که وزارت هم به هتل کانتیننتال در ترتیب این قرارداد کمک کرد.

به گفته‌ی وزیر مالیه شورای امنیت ملی قرارداد واگذاری امنیت هتل به یک شرکت خصوصی را منظور کرده بود. سوال مهم این است که چرا شورای امنیت ملی با وزارت داخله موضوع را هم‌آهنگ نکرده بود. آیا شورای امنیت ملی سنجش کرده بود که شرکت خصوصی‌ای که تأمین امنیت هوتل بین‌المللی اینترکانتیننتال را به دوش می‌گیرد ظرفیت فنی و حرفه‌ای لازم را دارد یا نه؟

وزیر داخله اذعان می‌کند که اطلاعات استخباراتی درباره‌ی حمله‌ی تروریستی به هتل‌ها وجود داشت و پلیس در حال آماده‌باش بود، سوال این است که چرا شورای امنیت ملی یا مراجع دیگر امنیتی این موضوع را به اطلاع شرکتی که امنیت هتل کانتیننتال را گرفته بود، نرساندند.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. محمد
    (۱۲ دلو ۱۳۹۶)

    با توجه به منافع آمریکا در افغانستان دارد و مصارف که صورت گرفته ، اگر اوضاع امنیتی، سباسی، ، اقتصادی… بهبود یابد و فضای صلح و آشتی بار آید پس آمریکا در افغانستان چی کار آید.

نظر شما چیست؟