رئیس پارلمان خواهان معرفی نامزد وزرای جدید به مجلس شد

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20515

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان می گوید که رئیس جمهور باید به زودی اعضای کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

پس از سلب صلاحیت شماری از وزیران کابینه از سوی مجلس نمایندگان و ادامۀ کار آنان در وزارت ها، انتقاد برانگیز شده است.

رئیس مجلس نمایندگان می گوید که رئیس جمهور باید بی درنگ اعضای تازۀ کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند و قانون نباید از سوی حکومت زیر پا گذاشته شود.

وی می گوید، “در مورد کابینه باید بگویم که باید از سوی رئیس جمهور به معرفی گرفته شود و مطابق قانون حکومت قانونمند شود و تا کابینه حکومت تکمیل گردد و روند حکومت داری به گونه درست به پیش برود.”

در همین حال رئیس مجلس نمایندگان از غیر حاضری دوامدار نمایندگان مردم  انتقاد می کند و می گوید که این کار جفا به حق ملت افغانستان است و با این نمایندگان برخورد جدی خواهد شد.

آقای ابراهیمی می گوید، “غیابت وکیلان پذیرفتنی نیست و آن نمایندگانی که غیر حاضری های دوامدار دارند درحقیقت این کار جفا به مردم و ملت افغانستان است و ما هیئت اداری پس ازاین با این نمایندگان برخورد جدی و قانونی خواهیم کرد.”

اعضای مجلس نمایندگان تاکید می ورزند که کشور با چالش های زیادی از جمله ناامنی ها مواجه است و مسوولیت حکومت است تا چالش های موجود را از میان بردارد و به خواست های مردم رسیدگی شود، در غیر آن اعتماد مردم نسبت به حکومت کاسته خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟