رئیس مجلس پاکستان: اشرف غنی درخواست سفر به پاکستان را رد نکرده است

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22013

ایاز صادق رئیس مجلس پاکستان گفته است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اطمینان داد بعد از اینکه نواز شریف از کابل دیدار کند، حتما به پاکستان سفر خواهد کرد.

رسانه پاکستانی داون در گزارشی نوشته است که ایاز صادق رئیس مجلس پاکستان گفته است؛ در دیدار با رئیس جمهور افغانستان، اشرف غنی اطمینان داد بعد از اینکه نواز شریف از کابل دیدار کرد، حتما به پاکستان سفر خواهد کرد.

پیش از این دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان ادعا کرده بود که اشرف غنی در دیدار هئیت پارلمان پاکستان، درخواست  اسلام‌آباد برای دیدار رسمی از پایتخت پاکستان را رد کرده و گفته است تا زمانی که مقامات پاکستان کسانی را که در حملات تروریستی در افغانستان دست داشتند، تحویل ندهد دیداری صورت نخواهد گرفت.

به گزارش داون؛ صادق در ادامه گفت: رئیس جمهور افغانستان حضور شبه نظامیان داعش و طالبان را در مناطق مرزی تایید و اعلام کرده که بر 50 درصد از خاک خود کنترول ندارد.

رئیس مجلس پاکستان تصریح کرد: ما بدنبال رابطه خوب با کشورهای همسایه خود هستیم. بدون صلح و ثبات در افغانستان، صلح در پاکستان ممکن نخواهد بود.

پاکستان اعلام کرده که سیاست این کشور در قبال افغانستان واضح و مشخص است و این کشور خواستار صلح پایدار در منطقه می‌باشد. یکی از اهداف هیأت پارلمانی پاکستان جلب رضایت مقامات افغانستانی برای برقراری صلح به سرپرستی روسیه می‌باشد.

رئیس پارلمان پاکستان که به دعوت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در رأس یک هیات پارلمانی به افغانستان آمده است، با ریاست جمهور، ریاست اجرایی، روسای 2 مجلس و برخی از مقامات پیشین دولت افغانستان درباره مبارزه با شورش و مسائل مرزی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟