رئیس ستاد ارتش پاکستان وارد کابل شد

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37014

بعد از بی نتیجه ماندن گفتگوهای میان افغانستان و پاکستان در اسلام آباد، جنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش پاکستان وارد کابل شد.

پس از اینکه مذاکرات بین هیات‌های افغانستان و پاکستان برای جلوگیری از حملات تروریستی در اسلام آباد بدون نتیجه پایان یافت، وزارت خارجه افغانستان دو روز قبل اعلام کرد که این مذاکرات بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسیده است و مردم نگران حملات تروریستی دوباره است.

بعد از اینکه اعلام شد این مذاکرات بدون نتیجه خاصی پایان یافت، آقای باجوا با مقاماتی دیگر از کشورهای آسیای میانه وارد کابل شده، گفته می شود هدف از سفر آقای باجوا شرکت در یک اجلاس امنیتی است.

رسانه های پاکستانی نیز به نقل از دفتر روابط عامه ارتش پاکستان گزارش داده که جنرال قمر جاوید باجوا، روز گذشته برای اشتراک در یک کنفرانس امنیتی وار کابل شده است.

ارتش پاکستان هم چنان خبر داده که در این سفر آقای باجوا با رییس ارتش افغانستان، رییس فرماندهی مرکزی ارتش امریکا و فرمانده ماموریت حمایت قاطع دیدار خواهد کرد.

هنوز از سفر این مقام پاکستانی به کابل جزئیاتی در دست نیست، اما در ماه های اخیر و به خصوص در یک ماه گذشته روابط دو کشور به شدت دچار تنش شده است.

دولت افغانستان امیدوار بود که با ارائه اسناد دست داشتن استخبارات پاکستان در حملات خونین کابل، آن کشور را قناعت دهد که این حملات در پاکستان سازمان‌دهی می‌شود و عاملان این حملات باید به افغانستان سپرده شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟