رئیس ستاد ارتش پاکستان در روزهای آینده به کابل سفر خواهد کرد

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 43174

جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان در روزهای آینده به دعوت رئیس جمهور اشرف غنی به کابل سفر خواهد کرد. این دعوت بعد از سفر هیات بلندپایه افغانستان به اسلام آباد انجام شده است.

روز گذشته هیاتی از افغانستان به رهبری حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی به پاکستان سفر کرد، در این سفر طرفین بروی پیشبرد پروسه صلح توافق کردند.

دفتر شورای امنیت ملی نوشته است که قرار است بر اساس رییس جمهور اشرف غنی جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان طی روزهای آینده به افغانستان سفر نمايد.

ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان به هیئت نمایندگان افغانستان گفته است«ما باید با اعتماد با یکدیگر همکاری کنیم و هیچ یک از ما حتی ذره ای از خاک سرزمین دیگری را تصرف نکنیم یا اجازه ندهیم از خاک سرزمینمان علیه یکدیگر استفاده شود.»

پاکستان از سوی کابل برای متوقف کردن امکان حضور شبه نظامیانی که مسئول حملات در افغانستان هستند، تحت فشار قرار دارد.

در استراتژی آمریکا برای افغانستان گفته شده که پایگاه و مرکز اصلی رهبران گروه‌های شورشی همانند طالبان در پاکستان قرار دارد. آمریکا از چندی به این سو پاکستان را تحت فشار قرار داده است تا مانع از ورود تروریست ها به خاک افغانستان شود. پاکستان همواره وجود تروریست ها در خاک خود را رد کرده و می گوید که این کشور قربانی اصلی تروریسم است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟