رئیس دفتر جنرال دوستم: اقدام اشرف غنی در برکناری مسعود دیکتاتورانه است

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 21045

بعد از برکناری احمد ضیاء مسعود، نماینده خاص رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، که با واکنش های متفاوتی روبرو بوده است، رئیس دفتر جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور این اقدام اشرف غنی را دیکتاتورانه خواند و گفته است که حکومت وحدت ملی به سوی تک فکری شدن در حال حرکت است.

جنرال دوستم با انتقاد از عزل احمدضیا مسعود توسط رئیس جمهور، تصریح کرد که حکومت وحدت ملی در ظاهر وحدت ملی است اما در واقع دیکتاتورانه به پیش می‌رود و سیاست حذف نیز ادامه دارد.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از اشرف غنی، مخالفتش را با برکناری احمدضیا مسعود از سمت نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت خوب اعلام کرد.

عنایت‌الله بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم گفت : احمدضیا مسعود به نمایندگی از مردم تاجیک  با حضور در کنار  اشرف غنی در انتخابات گذشته و مخالفت با حزب جمیعت اسلامی در واقع قربانی بزرگی را برای رسیدن اشرف غنی به ریاست جمهوری داده است.

وی افزود: اشرف غنی وعده ریاست اجرایی دولت را به احمدضیا مسعود داده بود، اما پس از اعلام نتایج انتخابات و احتمال بحران از ریاست اجرایی صرف نظر کرد، که در نتیجه طی فرمانی به عنوان نماینده ویژه در امور اصلاحات اداری و حکومتداری خوب معرفی شد.

فرهمند با انتقاد از رئیس جمهور، تصریح کرد که اشرف غنی با حمایت‌های مختلف اعضای تیم انتخاباتی خود به ریاست جمهوری دست یافت، اما در عوض در حق حامیان خود مرتکب جفا شد، زیرا همانگونه که با احمدضیا مسعود رفتار ناعادلانه‌‌ای صورت گرفت برای تخریب شخصیت جنرال دوستم نیز در سطح ملی و بین المللی نیز تلاش شد.

وی ادامه داد حکومت وحدت ملی فقط در ظاهر وحدت ملی است، اما در واقع به سمت تک فکری شدن می‌رود که این روند برای مردم قابل تحمل نیست.

رئیس دفتر جنرال دوستم اظهارداشت کاسه صبر مردم با برخورد ناعادلانه در برابر جنرال دوستم و احمدضیا مسعود لبریز شده است که در صورت عدم ممانعت معاون اول رئیس جمهور دست به هرگونه حرکت‌های عدالت خواهی خواهند زد.

وی درباره اینکه خواست جنرال دوستم به عنوان معاون اول ریاست جمهوری از اشرف غنی چیست نیز گفت که امیدی باقی نمانده است، زیرا سیاست حذفی از دو سال گذشته به شدت توسط رئیس جمهور جریان دارد و به صورت دیکتاتورانه‌ به پیش می‌رود. حرفی برای گفتن باقی نمانده است.

این در حالی است که شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری تصمیم عزل احمدضیا مسعود را ناکامی وی در آوردن اصلاحات عنوان کرد.

آقای مسعود روز گذشته در یک نشست به خبرنگاران گفته است رئیس جمهور حق عزل وی را ندارد و اگر آقای غنی در این اقدام خود تجدید نظر نکند، کشور به سوی جنگ و بحران پیش می رود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟