رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شد

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18925

مقامات در ارگ ریاست جمهوری اعلام کردند بعد از مصاحبه با تعدادی از نامزدان ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، امروز امام محمد وریماچ به حیث رئیس این کمیسیون انتخاب شده است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور اعلام کرده است؛ امام محمد وريماچ ازسوي رييس جمهور به حيث رييس دارالانشاي كميسيون انتخابات تعيين گرديد.

هیأت رهبری حکومت وحدت ملی، روز گذشته (سه شنبه) با کاندیدان پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، مصاحبه کرده بود.

مصاحبه شوندگان در این پست کمیسیون عبارتند بود از؛ خواجه محمد عصامی، احمدالله ارچی‌وال، امام محمد وریماچ، عبدالرحیم داوود رحیمی، پوپل حبیبی، عبدالعزیز صمیم، احمدشاه زمان‌زی و سید جمال‌الدین صاحب‌زاده که از هرکدام به‌صورت جداگانه مصاحبه گرفته شده است.

در جریان روند مصاحبه‌ها که در ارگ انجام شد، علاوه بر اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون دوم وی و داکترعبدالله رئیس‌اجرائی نیز حضور داشت.

بر اساس ماده ۲۲ قانون جدید انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف هستند که از طریق یک پروسه شفاف، کاندیدان واجد شرایط ریاست دارالانشای خود را تشخیص کرده و لیست آنان را غرض اخذ منظوری به ریاست جمهوری ارائه کنند.

رهبران حکومت وحدت ملی درحالی از این افراد مصاحبه گرفتند که پیشتر کمیسیون مستقل انتخابات سه نامزد را برای این پست به ریاست جمهوری معرفی کرده بود اما اشرف غنی خواهان معرفی نامزدان بیشتر برای این پُست شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟