رئیس جمهور: گزارش های عقب نشینی نیروهای امنیتی از بعضی مناطق کشور بی اساس است

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45950

رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با نمایندگان برخی از احزاب سیاسی گفت که گزارش های نشر شده در مورد عقب نشینی از بعضی از مناطق کشور، بی اساس است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که رئیس جمهور اشرف غنی عصر روز گذشته (دوشنبه) در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی کشور دیدار و بروی موضوعات مهم بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار رئیس‌جمهور خاطرنشان‌کرد که حکومت آمادۀ همکاری با احزاب است و از ظرفیت‌ها، طرح‌ها و پیشنهادات آنان استفاده می‌کند. وی افزود که حکومت وحدت ملی میراثی را به ارث گرفت که ما ضرورت داشتیم تا بقای افغانستان را تضمین نماییم و قناعت جامعۀ ‌جهانی در حمایت از افغانستان را بدست آوریم و با کشورهای آسیای میانه، منطقه و جهان اسلام، روابط را تأمین کنیم.

اشرف غنی با بیان اینکه تجربۀ آتش‌بس قبلی با موفقیت‌های همراه بود، گفت که روی آتش‌بس در روزهای عید قربان، کار می شود.

رئیس جمهور کشور گفت که آوازه ها مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی از برخی ساحات عقب‌نشینی می کنند، بی اساس است و دولت پالیسی منطقۀ امن را در نظر ندارد. وی افزود که مالکیت مذاکره از حکومت وحدت ملی است، اما روی ابعاد مختلف مذاکره ضرورت به مشوره وجود دارد.

رئیس جمهور در اخیر این نشست گفت: هر جائیکه ضرورت به فیصلۀ قاطع باشد، با همه اقشار از جمله احزاب سیاسی، مشورت می شود.

این در حالیست که چندی پیش یک رسانه آمریکایی در گزارشی به نقل از فرماندهان آمریکایی گفته بود که به نیروهای ارتش افغانستان دستور داده شده است تا از مناطق دورافتاده عقب نشینی کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟