رئیس جمهور: ما از پروژه کاسا 1000 پشتیبانی کامل می کنیم

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12842

 

اشرف غنی در سفر به تاجیکستان خاطر نشان کرد که ما از پروژه کاسا ۱۰۰۰ پشتیبانی کامل می کنیم و افغانستان تمام موانع و مشکلات را که در برابر این پروژه وجود داشت، از بین برده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور و امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روز گذشته در شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان پس از ملاقات دو جانبه، در یک کنفرانس مشترک خبری حضور یافتند.

در این کنفرانس مشترک خبری، رئیس جمهور تاجیکستان، اولین سفر رئیس جمهور غنی را به آن کشور، گام مهم در راستای گسترش و تحکیم روابط دوستانه میان دو کشور دانسته گفت که سفر ها و بازدید های مذکور را بیشتر می سازیم.

آقای رحمان گفت که در دو روز آینده، افتتاح آغاز کار پروژه کاسا ۱۰۰۰ نشانه تلاش ها و همکاری های مشترک و هدفمند ما در سطح منطقه، خواهد بود.

وی افزود که تطبیق این پروژه برای منطقه ارزش حیاتی دارد و بر زنده گی، پیشرفت، رفاه و آبادی منطقه تاثیر بسزای خواهد داشت.

رئیس جمهور تاجیکستان با تاکید بر مبارزه منطقوی و بین المللی بر علیه تروریزم، قاچاق مواد مخدر و سایر جنایات سازمان یافته، گفت که حوادث مختلف اخیر در جهان نشان داد که تروریزم، افراطیت و قاچاق مواد مخدر خطرات مشترک می باشند.

غنی گفت: افغانستان و تاجیکستان تاریخ، فرهنگ، زبان و منافع مشترک دارند و این منافع مشترک موجب گردید تا علایق عمیق و عظیم فرهنگی را که برای یک مدتی قطع شده بود، پس از استقلال تاجیکستان، احیا گردد.

رئیس جمهور اضافه کرد که کاسا، تنها پروژه نیست بلکه سمبول، نمونه و نشانه اراده ماست و آسیا را که از هم جدا شده بود، دوباره وصل می کند. وی افزود که نظام های تولید انرژی که تنها در چارچوب ملی مطرح می شد، حالا منطقوی می شوند تا از منابع سرشار طبیعی تاجیکستان برای رفاه تمام منطقه استفاده صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی گفت: که بر علاوه کاسا ۱۰۰۰، افغانستان و تاجیکستان همکاری های همه جانبه و متداوم در بخش تولید، انتقال و مصرف انرژی دارند و در این بخش ها ظرفیت های موجود را انکشاف خواهیم داد.

 

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟