رئیس جمهور پایان آتش بس با طالبان را اعلام کرد

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 44414

بعد از تمدید آتش بس و عدم توجه طالبان به آن، رئیس جمهور اشرف غنی، طی یک نشست خبری پایان آتش بس با طالبان را اعلام کرد. او گفت نیروهای امنیتی بعد از این اجازه دارند تا عملیات علیه طالبان را از سر بگیرند.

اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان امروز (شنب) در یک نشست خبری در کابل پایان آتش‌بس یک‌جانبه حکومت با طالبان را اعلام کرد.

آقای غنی در این نشست به خبرنگاران گفت که مدت آتش‌بس به پایان رسیده و نیروهای امنیتی اجازه دارند که عملیات‌های شان را علیه طالبان از سرگیرند.

رییس‌جمهور تأکید کرد که آتش‌بس حکومت افغانستان با طالبان، ۹۸ درصد موفق‌آمیز بود. وی گفت که اگر طالبان خواهان آتش‌بس باشند، حکومت افغانستان آماده است.

رییس‌جمهور غنی در مورد آغاز گفت‌وگوهای صلح نیز اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم صحبت‌ها را هرچه زودتر آغاز کنیم. اولین مرحله‌ی مذاکره بین‌الافغانی است. در مرحله‌ی دوم مذاکرات، کشورهای منطقه و ایالات متحده نیز نقش دارند. مرحله‌ی سوم تایید پروسه صلح است. مرحله‌ی چهارم تطبیق آن است.»

حکومت افغانستان از تاریخ 27 رمضان تا پنجم عید را با طالبان آتش‌بس اعلام کرد و پس از آن، ده روز دیگر نیز به عمر این آتش‌بس افزود. در این مدت مردم علاوه بر مرکز، در برخی از ولایت‌ها شامل تحرکات طالبان بودند. اما سرانجام امروز رئیس جمهور غنی در یک نشست خبری در کابل گفت، مدت آتش‌بس به پایان رسیده است و عملیات نیروهای امنیتی علیه طالبان از سر گرفته خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟