رئیس جمهور: هدف ما این است که افغانستان به چهارراه منطقه مبدل شود

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاستفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 46062

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم افتتاح سیستم رادار میدان هوایی کابل گفت که در گذشته دهلیزهای هوایی که باید از فضای افغانستان عبور می‌کرد، وجود نداشت، اکنون این زمینه فراهم شده است. هدف مهم ما اینست که افغانستان به چهارراه منطقه مبدل شود و به زودی از طریق زمینی نیز به این هدف می رسیم.

ارگ با نشر بیانیه ای نوشته است که رئیس جمهور اشرف غنی صبح امروز (پنجشنبه) سیستم رادار جدید میدان هوایی کابل را افتتاح کرد.

رئیس جمهور گفت: در گذشته دهلیزهای هوایی که باید از فضای افغانستان عبور می‌کرد، وجود نداشت، اکنون این زمینه فراهم شده است. هدف مهم ما اینست که افغانستان به چهارراه منطقه مبدل شود و به زودی از طریق زمینی نیز به این هدف می رسیم.

وی با اشاره به اهمیت تکنالوژی گفت که در حال حاضر در بخش تکنالوژی یک تحرک و پیشرفت به وجود آمده است و این جای خرسندی است که ما جدیدترین تکنالوژی قرن ۲۱  را به کار می بریم که در منطقه نظیر ندارد.

رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد: هزینۀ را که ما بخاطر خدمات هوایی می‌پرداختیم، بالغ بر صدها میلیون دالر می گردید، اما امروز با استفاده از تکنولوژی جدید به دست افغان ها، هزینه خدمات هوایی اندک، کیفیت آن بلند و درآمد آن افزایش می یابد.

دولت افغانستان امیدوار است با استفاده از این سیستم، از فضای افغانستان به عنوان یک چهارراه اقتصادی در منطقه استفاده شود و درآمد و تجارت هوایی در این کشور افزایش یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟