رئیس جمهور غنی امروز در اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی اشتراک می کند

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30231

اشرف غنی رئیس جمهور که عصر روز گذشته به منظور اشتراک در نخستین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در زمینه ساینس و تکنالوژی برای یک سفر رسمی دو روزه عازم قزاقستان گردیده بود، امروز در این اجلاس اشتراک می کند.

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به میزبانی قزاقستان در آستانه برگزار می شود.

بررسی روابط نوظهور بین علم و تکنالوژی و جایگاه کشورهای اسلامی در این عرصه و همچنین جستجوی راهکارهای گسترده تر همکاری از محورهای اصلی این اجلاس خواهد بود.

علاوه بر سران کشورهای اسلامی، شخصیت های علمی و فرهنگی و نیز روسای نهادهای بین المللی نیز در این اجلاس شرکت داشته و در پایان نشست نیز بیانیه مشترکی منتشر خواهد شد.

قرار است رئیس‌جمهور کشور امروز در نخستین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در زمینۀ ساینس و تکنالوژی اشتراک کند و در حاشیه این اجلاس با شماری از سران کشورهای عضو این سازمان، دیدار و گفتگو نماید.

سازمان همکاری اسلامی(Organization of the Islamic Cooperatin) (OIC) صدای جمعی جهان اسلام و تضمینی برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در زمینه ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است.

نام این سازمان از زمان تاسیس در سال 1969 تا سال 2011 سازمان کنفرانس اسلامی بود.

اما در سی و هشتمین اجلاس شورای وزیران امورخارجه این سازمان که 28 تا 30 جون در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد نام سازمان کنفرانس اسلامی به سازمان همکاری اسلامی تغییر یافت و نشان آن نیز عوض شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟