رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای شوراهای ولایتی کشور صحبت کرد

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 12780

اشرف غنی رئیس جمهوری  بعد از ظهر امروز(پنجشنبه) در مرکز ملی توحید از طریق ویدیو کنفرانس با روسا و اعضای شورای ولایتی تمام ولایات کشور، صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس، روسای شورای ولایتی هلمند، کندز، بغلان، بدخشان، فاریاب، سرپل، غزنی، میدان وردک، کاپیسا، بادغیس، غور، نورستان، لغمان، کنر و ارزگان به ترتیب صحبت کردند و همه  حمایت شان را از حکومت وحدت ملی، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و سخنرانی رئیس جمهور در شورای ملی، ابراز داشتند.

متعاقباً آنان خواست ها و پیشنهادات شان را در رابطه به ازدیاد تشکیل نیروهای امنیتی و دفاعی، تکمیل پروژه های ناتمام، اعمار مکاتب، استخدام افراد شایسته در بست های خالی، ساخت سرک های حلقوی، حضور قضات در ولسوالی ها، رعایت اصل مکافات و مجازات، ساخت تعمیر برای ولسوالی ها و شورا های ولایتی، تامین امنیت و اعطای امتیازات لازم به اعضای شورا های ولایتی، مطرح نمودند.

رئیس جمهور پس از استماع خواست ها و پیشنهادات آنان، از تلاش های اعضای شورا های ولایتی بخاطر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و بسیج مردم، تشکر کرد.

محمد اشرف غنی، بخاطر وقوع سیل در فیروز کوه خاطر نشان کرد که کمک ها به هرات منتقل گردیده و از آنجا بزودی به غور فرستاده می شود و قرار است کمیته اضطرار یک نشست فوق العاده را بخاطر کمک به سیلاب زده های فیروز کوه، برگزار کند.

رئیس جمهور غنی به اعضای شورای های ولایتی گفت: امتیازاتی که برای پولیس ملی داده می شود، به پولیس محلی نیز داده خواهد شد و قرار است برای ۱۶۵۰۰ سرباز پولیس محلی اعاشه گرم نیز در نظر گرفته شود.

رئیس جمهورکشور گفت: هماهنگی در سطح مرکز به صورت اساسی تغییر کرده و اراده جدی برای کار وجود دارد و همچنان توجه ما به ولایات نیز به صورت جدی متمرکز است و بودجه آنان به اساس زون ها و ولایات تخصیص داده می شود.

وی گفت  که توجه اصلی ما روی ده ولایتی است که در محرومیت بیشتر به سر می برند و بخش عمده مشکلات میراث گذشته است که باید حل گردد.

رئیس جمهور غنی در مورد اشتغال گفت که یک برنامه مهم کاریابی از سوی وزارت انکشاف دهات زیر کار است که بزودی اعلام می شود؛ وی گفت که به منظور ایجاد شفافیت، معلومات تمام قرارداد ها در سطح ولایات در دسترس ژورنالیستان و اعضای شورا های ولایتی قرار خواهد گرفت.

در این کنفرانس ویدیویی، داکتر عبدالله عبدالله و شماری از وزرای کابینه نیز حضور داشتند.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟