رئیس جمهور: شیوه های جنگ در کشور تغییر کرده

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 4513

رئیس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی با همراهی رئیس اجرائیه عبدالله عبدالله در رأس یک هیأت بلند رتبه دولتی امروز به شهر جلال‌ آباد مرکز ولایت ننگرهار رفت و با خانواده‌ های قُربانیان رویداد اخیر تروریستی در آن شهر دیدار و ابراز همدردی نمود.

رئیس جمهور غنى و داکتر عبدالله، رئیس اجرائیه چاشت امروز در مراسم فاتحه خوانی قربانیان این رویداد نیز شرکت نمودند و با وارثین قربانیان و مجروحین در جلال آباد دیدار نموده ابراز تسلیت نمودند.

آقای غنی در سخنرانی اش گفت، که شیوۀ جنگ در افغانستان تغییر نموده و مخالفین توان مقابله رویاروی با نیروهای امنیتی افغان را ندارد و به همین منظور مردم ملکی را هدف قرار میدهند.

آقای غنی همچنان بیان داشت که جنگ بالاى افغانها تحمیل شده و براى از پایان دادن آن واوردن صلح پایدار در افغانستان شب و روز تلاش مى کند.

رئیس جمهور غنى گفت صلح در اولویتهاى کارى اش قرار دارد و به هر قیمت که باشد صلح را در کشور تأمین خواهد کرد.

او گفت افغانها بیشتر از هر کشور دیگر در دفاع از اسلام فداکارى شان را نشان داده اند.

او در این مراسم دلجویى فامیلهاى قربانیان گفت که استعمال غیر مسولانه سلاح در کشور مشکلات ناامنى را به بار اورده و براى ریشه کن نمودن آن تلاشهاى جدى را آغاز نموده است.

در همین حال آقای عبدالله که در سفر ننگرهار رئیس جمهور را همراهى می کرد ضمن ابراز همدردى با فامیلهاى قربانیان گفت که همین امروز وضعیت امنیتى ننگرهار را با یک کمیسیون امنیتى بررسى نموده اند و راه حل هاى بیرون رفت از این معظل را دریافت مینمایند.

رئیس اجرائیه رویداد ننگرهار را به همه باشنده گان کشور وابسته دانست.

خانواده‌هاى قُربانیان رویداد روز شنبه گذشته در شهر جلال آباد، از رئیس جمهور خواست تا صلح و امنیت سرتاسرى را در افغانستان تامین کند.

روز شنبه گذشته در نتیجه یک حمله انتحارى در حومه شهر جلال آباد در مقابل ساختمان نوى کابل بانک، ٣٧ تن کشته و ١٢۵تن دیگر زخم برداشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟