رئیس جمهور: سیاست خارجی ما ارتباط گسترده با همسایه ها و کشورهای جهان است

  • انتشار: ۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37422

رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با تعدادی از مردم هرات گفت که ما در سیاست خارجی خود خواهان ارتباط گسترده با همسایه ها و کشورهای جهان هستیم.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است “محمداشرف غنی رئیس جمهو، شام روز گذشته (شنبه) با نمایندگان جامعه مدنی و جوانان در تالار غازی امان‌الله خان دیدار کرد و نظریات و پیشنهادات آنها را در عرصه های مختلف استماع نمود.

در خبرنامه گفته شده “رئیس جمهور در صحبتی از اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و جامعه مدنی در راستای حمایت از برنامه‌های حکومت تشکر کرد و خطاب به جوانان گفت: باید از تجارب نسل‌های گذشتۀ خود بیاموزیم و روحیۀ ملی میان ما تقویت گردد، همچنان به پیش برویم و افغانستان‌شمول فکر کنیم. هرات پیام امید، همکاری و تعهد نسل جوان را به افغانستان ارائه کرد.

در ادامه گفته شده “رئیس جمهور اضافه کرد که ما در سیاست خارجی خود خواهان ارتباطات گسترده با همسایه ها و کشورهای جهان هستیم و مسوولیت ما برای تأمین رفاه به پنج نسل آینده ما است.”

رئیس جمهور محمداشرف غنی تصریح کرد که ارادۀ ما قوی است و رسالت ما این است تا از نسل جوان حمایت کنیم و اداره را بیشتر جوان بسازیم. وی از جوانان و جامعه مدنی خواست تا در عرصۀ اصلاحات به ویژه در بخش معارف و تحصیلات عالی، طرح های خویش را با حکومت شریک سازند.

رئیس جمهور هفتۀ گذشته برای افتتاح کار عملی پروژه گاز طبیعی “تاپی” به هرات سفر کرد.

خط لوله گاز تاپی، گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

گفته می شود رئیس جمهور غنی امروز نیز با تعدادی از مردم هرات دیدار خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟