رئیس جمهور: سال آینده تهداب کمپلکس ادارات دولتی در دارالامان کابل گذاشته می شود

  • انتشار: ۲۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 33386

رئیس جمهور اشرف غنی در مورد انتقال ادارات دولتی از داخل شهر کابل به منطقه دارالامان می گوید که سال آینده تهداب کمپلکس ادارات دولتی در ساحه دارالامان کابل گذاشته خواهد شد و تغییرات اساسی در شهر کابل رونما خواهد شد.

اشرف غنی رئیس جمهور در در چهارمین کنفرانس ملی شهری، در ارگ در مورد انتقال وزارت خانه ها به منطقه دارالامان کابل گفت پروژه ای را که شاه امان الله غازی آغاز کرده بود و ما آن را به اتمام خواهیم رساند.

وی در مورد انتقال ادارات دولتی از شهر کابل گفت که در سال آینده، تهداب کمپلکس ادارات دولتی در ساحۀ دارالامان کابل گذاشته خواهد شد که با انتقال دوایر دولتی به ساحۀ متذکره، تغییرات اساسی در شهر کابل رونما خواهد شد.

وی تأکید کرد که این پروژۀ را شاه امان الله غازی آغاز کرده بود و ما آنرا تکمیل می نماییم.

رئیس جمهور غنی دو سال قبل گفته بود که دولت تصمیم گرفته بیش‌تر وزارت‌ها را به منطقه دارالامان در غرب کابل انتقال بدهد و دیدگاه شاه امان الله خان را تطبیق کند.

رییس جمهور گفته بود که شروع این برنامه از وزارت‌هایی آغاز خواهد شد که بودجه دارند اما با فروش زمینی که از وزارت‌ها در مرکز شهر کابل است، ساختار دارالامان آینده به حیث یک کارتۀ منظم تعیین خواهد شد.

رئیس جمهورغنی، در بخش دیگر سخنانش به ایجاد بانک اطلاعات زمینی، جلوگیری از غصب زمین، برنامۀ واضح برای اصلاحات در شاروالی‌ها و تبدیل شدن ساحات غیرپلانی به ساحات پلانی تأکید کرد.

چهارمین کنفرانس ملی شهری روز شنبه در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با حضور رئیس جمهورغنی، مقام‌های بلند رتبه دولتی، نمایندگان سکتورخصوصی و فعالان مدنی آغاز گردید و برای دو روز دیگر نیز در پوهنتون پولی تخنیک کابل، ادامه می‌یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟